網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
巨作的誕生6:個性取自許多少女、許多教堂、許多奏鳴曲,用於構成一位少女、一座教堂、一首奏鳴曲
2012/08/01 05:50:07瀏覽129|回應0|推薦2
況且由於個性人類的或不是人類的在一部作品裡是用大量的印象塑造起來的它們取自許多少女、許多教堂、許多奏鳴曲用於構成一位少女、一座教堂、一首奏鳴曲我寫這本書的時候是不是能像弗朗索瓦絲做那盤得到諾布瓦先生高度評價的胡蘿蔔燜牛肉那樣加上那麽多精選的肉塊就可以使肉凍內容豐富了呢
(p.367 追憶似水年華 VII 重現的時光 聯經版 1992)

Moreover, since individualities (human or otherwise) would in this book be constructed out of numerous impressions which, derived from many girls, many churches, many sonatas, would serve to make a single sonata, a single church and a single girl, should I not be making my book as Françoise made that boeuf à la mode, so much savoured by M. de Norpois of which the jelly was enriched by many additional carefully selected bits of meat?
(Translated by Stephen Hudson)

D’ailleurs, comme les individualités (humaines ou non) seraient dans ce livre faites d’impressions nombreuses, qui, prises de bien des jeunes filles, de bien des églises, de bien des sonates, serviraient à faire une seule sonate, une seule église, une seule jeune fille, ne ferais-je pas mon livre de la façon que Françoise faisait ce boeuf mode, apprécié par M. de Norpois, et dont tant de morceaux de viande ajoutés et choisis enrichissaient la gelée.
(l’édition Gallimard, Paris, 1946-47 )
( 知識學習隨堂筆記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=le14nov&aid=6681499