網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
今夜真美麗 Wonderful Tonight - Eric Clapton 林鴻基 歌詞翻譯
2011/12/28 08:45:15瀏覽1543|回應0|推薦1

今夜真美麗 Wonderful Tonight - Eric Clapton

It's late in the evening; she's wondering what clothes to wear.

夜幕時分;她猶豫著不知道該穿那一件衣服才好。

She puts on her make-up and brushes her long blonde hair.

她畫上了妝,梳順了她的長長金髮,

And then she asks me, "Do I look all right?"

然後,她問我,“我看起來還好嗎?”

And I say, "Yes, you look wonderful tonight."

我說,“是的,你今晚看起來美麗動人。”

We go to a party and everyone turns to see

我們去了一個派對,每個人的目光轉過來看

This beautiful lady that's walking around with me.

在我身邊的這位美麗女生

And then she asks me, "Do you feel all right?"

然後,她問我,“你覺得還好嗎?”

And I say, "Yes, I feel wonderful tonight."

我說,“對啊,我覺得今晚棒極了。”

I feel wonderful because I see The love light in your eyes.

我感覺美好,那是因為我瞥見妳眼眸中的愛的光亮,

And the wonder of it all

然而,最棒的

Is that you just don't realize how much I love you.

是妳沒發現我是多麼愛妳。

It's time to go home now and I've got an aching head,

現在該回家了,我的頭卻痛了起來,

So I give her the car keys and she helps me to bed.

於是,我把車鑰匙遞給她,然後她攙扶我就寢。

And then I tell her, as I turn out the light,

當我關掉燈時,我告訴她,

I say, "My darling, you were wonderful tonight.

我說了:“親愛的,今晚你美麗極了。

Oh my darling, you were wonderful tonight.

" 噢,親愛的,今晚你美麗極了” 」

( 心情隨筆心情日記 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=linhc492&aid=5974217