網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Lyra's song: Anthropology - Orchestral version
2013/01/17 20:37:05瀏覽486|回應0|推薦1


Human beings fascinate me, being just the way they are!

Tell me, little pony, can you push a cart or drive a car?

Lyre is my instrument, but humans strum their sweet guitar

It's a mystery, anthropology!


人類讓我著迷,不僅僅是這樣!

告訴我,小馬駒,你可以推車或開車嗎?

豎琴是我的樂器,但人類他們甜蜜的吉他亂彈

這是一個謎,人類學!



Fingers, toes and tiny noses, brownish hair and tannish skin

Would it be too much to ask to see the world they're living in?

Everypony tells me that it's old and fake mythology

It's a mystery, anthropology!


手指,腳趾和小鼻子,褐色的頭髮和小麥色皮膚

看他們生活在世界難道是過分的要求嗎?

每個小馬告訴我,這是舊的和假的神話

這是一個謎,人類學!


Aren't you bored of brushing your coat, styling your mane with your hooves?

I don't mean to butt in or gloat, but ancient history proves...


用您的蹄刷你的毛皮,造型你的鬃毛,難道你不覺得無聊?

我的意思並不是拍馬屁或幸災樂禍,但古老的歷史證明...


Humans don't have wings or magic. They don't need it; they don't care!

All they've got's imagination, new inventions everywhere!

Babies, children, teens and elders, all alike have clothes to wear

It's so real to me, anthropology!


沒有翅膀或魔法的人類。他們並不需要這些,他們不在意!

他們已經得到想像力,到處都有新發明!

嬰兒,兒童,青少年和老人,都一樣有衣服穿

對我來說這是真實的,人類學!


Albert Einstein, Cleopatra, William Shakespeare, Elton John,

Michael Phelps, Barack Obama...who's to say that they're all gone?

Maybe humans like us too and dress like us at Comic-Con? ;)

It's so real to me, anthropology!


威廉·莎士比亞,愛因斯坦,埃及艷后,艾爾頓·強,

邁克爾·菲爾普斯,美國總統奧巴馬...誰說他們都不見了?

也許人類也和我們一樣,穿得像我們在動漫展? ;)

對我來說這是真實的,人類學!


Yeah, they've had a couple of fights,

Nobody's perfect you see,

Still I say I'm born with the rights

to study whatever I please!


是的,他們彼此征戰,

你知道沒有人是完美的,

不過我說我是天生的正確

無論如何請我去研究!


I don't need to horse around now, I can stand on two legs!

I would trade my magic powers for a pair of new legs!

Grab your camera, come on, zoom in!

'Cause your favorite mare's a human,

ME!


現在我不需要像各地的馬們,我能兩條腿站著!

我會用我的魔法交換,一對新的腿!

拿起你的相機,來拉近焦點!

因為你最喜歡的母馬是一個人類,

我!


That is who I'll be!

Anthropology! shh.


這是我會成為的!

人類學!噓。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=7233838