網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Misguided Foal(誤入歧途的小雌駒)
2013/07/15 12:44:24瀏覽663|回應0|推薦1



英文歌詞來自:Feather

圖畫和主唱:Feather


I'm going away for a while 我將要離開一陣子

But I'll be back, don't try and follow me 但我將會回來,不要試著跟隨我

'cause I'll return as soon as possible 因為我將盡我能的盡快回來


See, I'm trying to find my place 看,我正嘗試著找到我的歸屬

But it might not be home where I feel safe 那是除了老家以外,某處我感到安全的地方

I gotta live my own mistakes 我必須背負著自身的過錯,生活下去


And run from them, from them 

With no direction

並逃離他們,從他們那裡,由於沒有方向


Run from them, from them

With no conviction

逃離他們,從他們那裡,由於沒有說服力


'cause I'm just one of those foals 因為我就是那一種雌駒

Traveling endlessly 無止境的旅途

Don't need no roads 不需要任何道路

In fact they follow me 其實,他們也跟隨著我


And I just go in circles 我只是在兜圈子

But now I'm told that this strife 但是我說過這衝突

And death is just a simple end to life 和死亡只是簡單的結束生命

And I lost them both at once to it 而且我又在一次的失去他們


Somepony care to classify 某些小馬只在乎歸類他馬

Why she should live and they should die 為甚麼她因該活著,他們必須死?

Can't somepony take all the blame on?! 難道某些小馬就不該背負這些罪?!


And run to them, to them 

Full speed ahead

全速前進跑向他們,到他們那裡去

Oh, I feel so useless 喔,我覺得自己好沒用


'cause I'm a misguided foal 因為我是個被誤導的小雌駒

Traveling endlessly 無止境的旅途

The ones that we loved the most 那些我們最愛的小馬們呀

Went so far away 距離如此遙遠


And there's no one fault 他們並沒有誰犯錯

And there's no one to blame 他們並沒有誰去責怪

But I'm just a foal 但我只是一個小雌駒

And still it troubles me 這依然煩惱著我

And still I run in circles yeah 而我依然兜著圈子呀

And still I run in circles yeah 而我依然兜著圈子呀
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=7946778