網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Don't Say Goodbye - Megaphoric
2013/01/06 01:44:00瀏覽449|回應0|推薦1


Waiting alone獨自等待
With my upset dreams我心煩意亂的夢
I look for your eyes, those我看著你的眼睛,那些
Blues to comfort me藍調給我安慰
But now that you're gone但現在,你已離去
All there is to see所有那些看到的
Is memories, memories, memories是回憶,回憶,回憶

One step closer一步步接近
Bring me to you把我帶到你那裡
One breath further一口氣進一步的
Til I can see it's really true直到我相信這是真的

Don't say goodbye when不要說再見當
I call your name我呼喚你的名子
Don't say goodbye when不要說再見當
I'm to blame我去咎於過錯
I am here waiting for我在這裡等著
You to say those words你說那些話
I am here searching for我在這裡搜尋著
Someone to console me but某些人可以安慰我但是
Where are you?你在哪裡?
Where are you?你在哪裡?

Wading along through the涉足通過
Melting crowds, don't溶化的人群,不
Tell me I'm wrong告訴我我錯了
Searching for your face搜尋著你的面容
They move together他們一起移動著
A sea of black一個黑海
In memory, memory, memory在回憶,回憶,回憶

One step closer一步步接近
To the grass above you草地在你之上
One breath further一口氣進一步的
Til I can see it's really true直到我相信這是真的

Don't say goodbye when不要說再見當
I call your name我呼喚你的名子
Don't say goodbye when不要說再見當
I'm to blame我去咎於過錯
I am here waiting for我在這裡等著
You to say those words你說那些話
I am here searching for我在這裡搜尋著
Someone to console me but某些人可以安慰我但是
Where are you?你在哪裡?
Where are you?你在哪裡?

Did you feel just like I did that day?那一天你的感覺是否像我一樣呢?
Then why? Why? 那麼,為什麼呢?為什麼呢?

Why did you say goodbye when為甚麼你說再見當
I called your name我呼喚著你的名子
Why did you say goodbye when為甚麼你說再見當
I was to blame我去歸咎於過錯
Why'd you say goodbye when為甚麼你說再見當
I was so afraid我如此害怕
Don't go and take your life when別走當你帶走了生命
I'm just the same我只是一樣的
I'm just the same我只是一樣的

Lost without you失去了你

-------------以下是這首歌的作者寫這首歌的原因-----------

The proceeds of this song will go toward the mother of the boy I wrote it about. 

這首歌的所得款項將用於關於我寫的歌裡男孩的母親。

She holds an event every March 28th called Shaggy Day in his memory in which we raise money for suicide prevention. 

她擁有一個活動,每3月28日被稱為沙吉日在他的記憶中,我們為自殺預防籌集資金。

To raise money for it, the song will be sold for a dollar on Bandcamp and a donation box has been created if you would like to help even more! Thank you so much!

為了籌集資金,這首歌將被賣美金一元於Bandcamp

也已經創建了一個捐款箱,如果你想幫助更多!太感謝你了!(若需要捐款,請至原影片說明內於DONATE(捐款)字下的網址捐款)

------------------------------------------------------------

On March 28th, 2010 my community lost a dear friend to suicide. He was one of the happiest boys you could ever meet. 

2010年3月28日在於他的社區,失去了親愛的朋友因為他自殺.他是你可以遇到最快樂的男孩,

Looking into his baby blues let even the loneliest of people feel as if they had at least one friend in the world. 

尋找到他的寶貝藍調讓孤單的人覺得,如果他們至少有一個在世界上的朋友。

I may have succumbed to my own depression had he not given me so much support. 

若他不給我這麼多的支持,我可能會屈從於自己的抑鬱症。

There are several people in the world just like him that are struggling and people that have lost loved ones to suicide.

在世界上有幾個人跟他一樣,都在努力且失去親人自殺的人。

 I want to spread a message to anybody that might be struggling and let you know that you are not alone.

我想傳播消息給可能在掙扎的人,並讓你知道,你並不孤單。

 Keep fighting, not only for yourself, but those that need you.

不斷的戰鬥,不僅為自己,也是為那些需要你的人。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=7201748