網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Kamelot - Memento Mori
2011/04/02 13:56:10瀏覽464|回應0|推薦2


Who wants to separate誰願意分開?

The world we know from our beliefs我們從我們的信仰理解這個世界

And who sees only black and white是誰只有看出黑與白

Distinguish loss from sacrifice判別犧牲損失

Some day we may come to peace有一天我們可以得出和平

With the world within ourselves隨著世界與我們本身

And I will await you我會等著你

Until I close my eyes直到我閉上眼睛

Close my eyes閉上雙眼

Close my eyes閉上雙眼


When your time has come當你的時間已經到來

You know you'll be lonely once again你知道你將再次孤獨

And the final winter comes to us all最終的冬天來到我們所有人

Life is treacherous生命是危險的

But you're not the only who must pretend然而你並不是唯一必須偽裝的


We're a second in time我們的第二次

We're the last in the line我們的最後一條線

Of the prey that walks the earth給出了食餌,引導地球

Good and evil combined善與惡相結合


I am the god in my own history在我自己的歷史 我是上帝

The master of the game主使著遊戲 

I may believe if she would come to me我可以相信,如果她會來找我 

And whisper out my name且耳語我的名字

Sometimes I wonder where the wind has gone有時候,我不知道風已經吹過 

If life has ever been如果以往任何時候都要生活

Sometimes I wonder how belief alone有時候,我不知道獨自的信念

Can cut me free from sin可以使我從罪中自由

 

When you close your eyes當你閉上你的眼睛 

Mementos of summer retrieves your mind想念夏季取回你的心

Like a drizzled afternoon cleans the air像毛毛雨下午清新的空氣

When the winter blows當冬天吹

You're glad you remember you really tried你很高興你還記得你真的嘗試 


And it comes to an end接近尾聲 

Even winter... life fall即使是冬天...生命的凋零

And we all have our beliefs而我們的信念 

Pray for mercy for all求神憐憫所有 


I am a man without a mystery我是一個沒有謎的人

The deal is done within這交易完成 

I will embrace the coldest winter breeze我會擁抱最寒冷的冬天微風 

And pay for every sin並為每個罪付出代價

 

[Helena][海蓮納] 

VICTORIA, NON PRAEDA

MEMENTO MORI


[Mephisto][墨菲斯托] 

UNA VOCE... VOLO, NON VALEO

DULCE ET DECORUM EST

PRO PATRIA MORI

MEMENTO MORI


[Ariel][埃里耳] 

So subservant in your embrace所以,在你的懷抱畢恭畢敬

No more denial不再持否定態度 

No run away沒有去路

This is the final這是最終的 

My last recall最後,我記得 

And that's the price for what we learn而這也是我們所學到的價值

The more we know the more we yearn我們懂得越多我們越渴望

Cause we're so alone因為我們是如此孤獨 


I am a man without a mystery我是一個沒有謎底的人

The deal is done within這交易完成 

I will embrace the coldest winter breeze我會擁抱最寒冷的冬天微風 

The journey can begin旅程 可以開始

I'm still the god in my own history在我自己的歷史 我仍然是上帝

I still believe that she will come to me我仍然相信她會來找我 

And whisper out my name且耳語我的名字

 

Some day we may come to peace有一天我們可以得出和平 

And reach beyond behind the lies,超越背後的謊言

And I will await you我會等著你 

Until I close my eyes直到我閉上眼睛

Close my eyes, 閉上雙眼, 

Close my eyes...閉上雙眼 ... 


Ariel...埃里耳

Ariel...埃里耳

Ariel...埃里耳
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=5045935