網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha---- Out of Blue Comes Green
2011/06/23 10:50:34瀏覽832|回應0|推薦3

這首歌是1988a-ha 第三張專輯"Stay On These Roads"中的作品。

這首歌並不特別亮眼,但我喜歡它所營造出來的感覺,
a-ha擅長
以電子合成樂呈現他們獨有的風格,
他們的作品常見虛無縹緲的曲風,伴隨淡淡的憂鬱,
流露著一種帶著距離感的優雅氣息。

Father
My wings are clipped
See the steps that made me trip
Now Im so lonely
父親啊,
我的羽翼受到了束縛,
看著讓我失足的腳步,
我是如此孤獨。

Mother
Times frozen flame
Seem to linger in the rain
Holding me only
母親啊,
時間冰封了火焰,
似乎還在雨中徘徊,
只要妳擁抱我。

Like a river Im flowing

And theres no way of knowing
If Im coming or going
I need something to chain me down
就像我正泅泳在河中,
我不知道該何去何從,
我需要某些事來將我禁錮。

But it dont matter
My eyes have seen...
For better
Out of blue comes green
然而無論如何,
我已經看見青出於藍。

Mother
I have gone wrong
Work my fingers to the bone
All Ive been doing
Father
Proud that I am
To be born into such hands
Your love so renewing
母親啊,
我做錯了,
所有我做過的事,
深深刺痛著我。
父親啊,
請為我的存在感到驕傲,
你的愛正
重新開始。

And I know I can lose it

Part of life...you cant choose it
As I touched the horizon
It just felt like Id die soon
我知道我能將它拋棄,
生命中的一部分,你無法選擇,
當我觸摸到地平線,
似乎很快地我將會死去。

Dont matter
My eyes have seen
For better
Out of blue comes green
無論如何,
我已經看見青出於藍。

 

 

 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5306392