網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----Crying In The Rain
2011/06/16 23:34:25瀏覽1199|回應1|推薦4

這首歌翻唱自年代久遠的老歌,收錄在1990年a-ha第四張專輯
"East Of The Sun, West Of The Moon"中,
重新編曲之後,加入了雷聲和雨聲,
並將原來的"cloudy skies"改成"stormy skies",
加強了對悲傷情懷的詮釋,也更具感染力。

憂傷的旋律,低迴的歌聲,歌詞的字字句句深刻而動人,
隱藏於心的傷痛比表現出來的還要更痛,

迴盪在詞曲之間的悲傷,如同沉重的鼓聲綿延無盡。
 

 (MV)  https://youtu.be/h-WPexVEujg

Ill never let you see
The way my broken heart is hurting me
Ive got my pride and I know how to hide
All my sorrow and pain
Ill do my crying in the rain
我永遠不會讓妳看見,
我破碎的心如何刺痛著我。
我保留著自尊,
我知道如何去隱藏所有的悲傷與痛苦。
我將會在雨中哭泣。

If I wait for stormy skies
You wont know the rain from the tears in my eyes
Youll never know that I still love you so
Though the heartaches remain
Ill do my crying in the rain
若是我等到暴風雨的來臨,
妳將不會知道我眼裡的雨,
妳將永遠不會知道我仍然愛著妳。
雖然心痛仍會持續,
我將會在雨中哭泣。

Raindrops falling from heaven
Could never take away my misery
But since were not together
I pray for stormy weather
To hide these tears I hope youll never see
雨滴從天空落下,
卻永遠不能帶走我的痛苦。
既然我們不能在一起,
我只能祈求暴風雨的天氣,
來隱藏我不願讓妳看到的淚水。

Someday when my cryings done
Im gonna wear a smile and walk in the sun
I may be a fool
But till then, darling, youll never see me complain
Ill do my crying in the rain
有一天,當我不再哭泣,
我將會微笑地走在陽光裡。
我或許是個傻子,
然而到了那時候,親愛的,
妳將永遠不會知道我的埋怨,
我將會在雨中哭泣。

Ill do my crying in the rain
Ill do my crying in the rain
Ill do my crying in the rain
我將會在雨中哭泣。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5326406

 回應文章

a-ha樂迷
2017/05/27 17:20
建議: 背景是淺綠,文字是白色, 看的很辛苦呢!
Vivian爬格子(avivian) 於 2017-06-12 00:14 回覆:
謝謝你的建議,已做了調整。