網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----Soft Rains Of April
2011/06/21 22:58:24瀏覽670|回應0|推薦4

這首歌收錄在a-ha第二張專輯"Scoundrel Days"中,
在我的印象中,似乎是以監獄囚犯為主角所寫的歌,
與這張專輯名稱"惡棍生涯"相呼應。

柔美卻憂鬱的歌曲風格,
被禁錮的靈魂藉著四月的小雨幽幽抒發,
讓人感受到隨著旋律而來的憂傷與悲涼。

https://youtu.be/ngd-wsBy6AM


The soft rains of April are over
The soft rains of April are over, over
四月的小雨停了。


Anybody home now
I am on the phone now, please...
The soft rains of April are over
The ferry across the water to Dover, over
每個人都回家了,只有我在打著電話。

四月的小雨停了,
渡船穿越海水,要到多佛去。

Anybody home now
I am on the phone, oh Id like to go back
Is it raining back home
Im so alone
每個人都回家了,
我正打著電話,我想要回去,
家的那邊正下著雨嗎?
我感到孤單。

Just got up today
And my thoughts are miles away
With you
今天才剛起床,

我的思緒已飄到千里之外妳的身旁。

Well, they gave me four years
Three more to go
Keep writing letters
Times passing so slow
他們給我四年的時間,

還要三年多才能走,
我持續著寫信,
然而時間卻過得如此緩慢。

So soft rains of April are over
The soft rains of April are over
Over
四月的小雨停了。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5302340