網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----The Blood That Moves The Body
2012/12/21 13:21:56瀏覽469|回應0|推薦2

這是a-ha在1988年第三張專輯"Stay On These Roads"中的一首歌曲。

輕快流暢的旋律,蘊藏著深沉的憂傷,
暗喻著痛苦的自戕,詞曲之間存在的是無助的空虛。

雖然如此,MV卻陽光滿溢,
年輕的Morten 帥氣十足,Pal 和Mags也都俊俏有型,
這該是a-ha拍得最帥的一部MV了! 




Its the way we feel
Tonight
As if its all unreal
All right
My love, wont you come back to
Our love, you know Ill react to
The blood that moves my body
Now covers the ground
The blood that moves the body
The blood that moves the body
這是我們在今夜的感受,
彷彿所有的一切都不是真的,
沒關係。
我所愛的妳,妳不會再回頭了嗎?
我所愛的妳,妳知道我的反應會如何,
我體內流動的熱血,如今已遍灑在地面。
那是我體內流動的熱血。

Theres nowhere to go
Tonight
Lend some warmth to our cold
And lonely lives
Red stains on Eyes Of A Blue Dog
My pains fade as the interiors fog
The blood that moves my body
Now colours the ground
The blood that moves the body
The blood that moves the body
今夜已無處可去,
找些溫暖來撫慰冰冷而孤寂的生活。
紅色的汙漬沾染在"Eyes Of A Blue Dog"上,
我的痛苦像深藏的煙霧般消逝,
我體內流動的熱血,如今已染紅了地面。
那是我體內流動的熱血。

Not long ago
It hurt us so
A tremble through our lives
The love and care...
The way we were
Lost its way at nights
不久之前,它傷我如此之深,
讓我們的生活隨之起伏動盪。
愛與關懷,我們所習以為常的方式,
在這個夜晚,已消失無蹤。

Its the way we feel
Tonight
Lend some warmth to our cold
And lonely lives
My love, wont you come back to
Our love, you know well react to
The blood that moved our bodies
Now covers the ground...
Now covers the ground
這是我們在今夜的感受,
找些溫暖來撫慰我們冰冷而孤寂的生活,
我所愛的妳,妳不會再回頭了嗎?
我所愛的妳,妳知道我的反應會如何,
那推動我身體的熱血,如今已染紅了地面。
 
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7148055