網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----Blue Sky
2012/12/27 20:00:01瀏覽654|回應0|推薦1

這是a-ha首張專輯"Hunting High And Low"中的作品,
雖不是主打歌,卻有著讓人眼睛一亮的展現。 

巧妙運用電子合成元素,讓旋律閃閃發著光芒,
細細了解詞意之後,會發現這是首極為悲傷的歌曲,
歌詞的鋪陳,以景物的映像烘托著內心的低語,
藍藍的天空,反映著男孩低迴的憂傷。




I find it hard to breathe
As life just eats away
At the faces that surround me
They look tired today
The lady at my table
Doesnt want me here
I just want to talk to her
But would she laugh to my accent
And make fun of me
It doesnt seem like
The blue skys here for me
我發現要像平常生活飲食一樣做簡單的呼吸,很困難。
圍繞在我周遭的一張張臉孔,今天看起來都很疲累。
我的女孩,她希望我離開,
我只想和她說說話,
然而她會嘲笑我的口音嗎?
看起來應該不會,
藍藍的天空正為了我而存在。

There are no girls in here
As far as I can see
Only pin-up posters
Looking down at me
Watching papercups of coffee
Growing cold before my eyes
All the things I see
That makes me realize
Im in this big world without you
Nothing to my name
I never knew that
Blue sky meant such pain
我在這裡看不到任何一位女孩,
只有牆上畫報裡的女孩正俯視著我。
看著紙杯裡的咖啡逐漸變冷,
所有我能看到的事讓我明白了,
在這個沒有妳的廣大世界裡,我一無所有,
我從不知道,藍藍的天空意味著如此的痛苦。

Im dying to be different
In the coffee shop
Ive lived on borrowed strength
Now my supplies are cut
Oh, Im older than my looks
And younger than my years
Im too young to take on
My deepest fears
I used to be confused
But now I just dont know
Since you left Ive been watching
Blue skies come and go
我在咖啡店裡奄奄一息,
我一直依賴著別人的力量而活著,如今卻失去了支持。
我的內心比外表更蒼老,比實際的年齡年輕,
我太年輕以至於無法承受最深的恐懼,
我一直都很困惑,然而或許我現在還不了解,
自從妳離去,我一直在這裡來來回回看著藍藍的天空。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7177476