網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----The Sun Always Shines On TV
2013/01/02 19:35:38瀏覽1453|回應0|推薦1

這是a-ha首張專輯又一首極具特色的單曲,
在當時的排行榜也有著不錯的成績。

雖然歌名的意義令人費解,
然而歌曲的氣勢磅礡,豐富而精彩的編曲營造出遼闊的空間感,
在簡潔俐落的結尾之後,讓人有著餘音繞樑之感。 



Touch me
How can it be
Believe me
The sun always shines on TV
觸摸我,那會是怎樣的感覺?
相信我,太陽永遠照耀在電視上。

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me
to me...
擁抱我,讓我靠近妳的心,
觸摸我,將妳全部的愛給我。

I reached inside myself
And found nothing there
To ease the pressure off
My ever worried mind
我探索自己的內心,
發現無法去除我憂慮心靈的壓力。

All my powers waste away
I fear the crazed and lonely looks
The mirrors sending me
These Days
我所有的力氣已耗盡。
我害怕看到這些日子以來,
鏡子裡反映出的瘋狂而孤獨的面容

Touch me
How can it be
Believe me
The sun always shines on TV
觸摸我,那會是怎樣的感覺?
相信我,太陽永遠照耀在電視上。

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me
擁抱我,讓我靠近妳的心,
觸摸我,將妳全部的愛給我。

Please dont ask me to defend
The shameful lowlands
Of the way Im drifting
Gloomily through time
(Touch me)
請不要叫我為自己絕望的漂流而防衛。

I reached inside myself today
(Give all your love)
Thinking theres got to be some way
To keep the troubles distant
我探索自己的內心,
我想,一定會有一些方法讓煩惱遠離。

Hold me
Close to your heart
Touch me
And give all your love to me
擁抱我,讓我靠近妳的心,
觸摸我,將妳全部的愛給我。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7179023