網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----The Swing Of Things
2012/12/25 15:09:09瀏覽626|回應0|推薦8

這首歌收錄在a-ha第2張專輯"Scoundrel  Days"中。

這張專輯雖沒有首張專輯搶眼,但很多首歌都很有特色。
這首歌的曲風和同專輯的"The Weight Of The Wind"極為相似,
歌曲呈現著冷色調的灰暗沉鬱,
末段安排了一段非常動人的間奏,
伴隨著Morten時而輕柔. 時而高亢的歌聲,
成為全曲最亮眼的段落。

https://www.youtube.com/watch?v=4Hal9RpHlCw

They say the worlds an eventful place
You give me news
I dont want to know
You say that I should care
That I should speak my mind
Oh, but how can I speak of the world
Pushing by
With a lump in my throat
And tears in my eyes
Have we come to the point of no turning back
Or is it still time to get into
The swing of things
他們說這是個多事的世界,
妳給了我我不想知道的消息。
妳說我應該關心,應該表達我的內心。
然而懷著難過的心情,以及眼裡的淚水,
我如何能談論這個不斷在向前推進的世界?
我們是否已到達無法回頭的地步,
或者現在仍該進入到這一切的過程之中。

Let us walk through this windless city
Ill go on till the winter gets me
Sleep...you wrote sleep, my dear
In a letter somewhere
Oh, but how can I sleep with your voice in my head
And an ocean between us
And room in my bed
Have I come to the point where Im loosing the grip
Or is it still time to get into
The swing of things
讓我們走過這個無風的城市,
我將繼續走著,直到冬天的來臨。
妳在信中寫著,睡吧,我親愛的,
然而在我腦海中的妳的聲音,隔在我們之間的海洋,我床上的空間,
這讓我如何能安睡?
是否我已失去了我所能掌握的,
或者現在仍該進入到這一切的過程之中。

When she glows in the dark
And Im weak by the sight
Of this breathtaking beauty
In which I can hide
There is a worldful out there
Of people I fear
But given time Ill get into
The swing of things
Yes, when she glows in the dark and Im struck by the sight
I know that Ill need this for the rest of my life
當她在黑暗中散發光芒,
我因這令人興奮的美麗而虛弱無力,
這美麗的光芒讓我能隱藏自己。
那裡有最多的讓我懼怕的人們,
然而,我所擁有的時間,我將進入到事情的過程之中。
當她在黑暗中散發光芒,我受到了感動,
我知道我將需要這些來度過餘生。

What have I done
What lies I have told
Ive played games with the ones that rescued my soul
Have I come to the point where Im losing the grip
Or is it still time to get into
The swing of things
我曾做過的一切,我曾說過的謊言,
我曾和解救我靈魂的人們玩著遊戲。
是否我已失去了我所能掌握的,
或者現在仍該進入到這一切的過程之中。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7169385