網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
a-ha----I've Been Losing You
2012/12/26 22:47:41瀏覽963|回應0|推薦5

這首歌是a-ha"Scoundrel Days"專輯的第一支單曲,
也是這張專輯最獲好評的一首歌,在當時的歐洲排行榜上有極佳的成績。

豐富而流暢的歌曲旋律,
襯托著Morten青春有勁的魅力歌聲。
清晰的鼓聲. 迴旋的音符,
a-ha以清朗的曲風抒發著失去愛的落寞心情。

It wasnt the rain that washed away...
Rinsed out the colours of your eyes
Putting the gun down on the bedside table
I must have realized
並不是這場雨洗去妳眼睛的色彩。
我把槍放在床邊的桌上,
我已然了解這一切。

It wasnt the rain
That made no difference
And I could have sworn it wasnt me
Yet I did it all so coldly
...almost slowly
Plain for all to see
並不是這一場雨,
沒有任何差別。
我發過誓那並不是因為我,
妳冷酷地,幾乎是緩慢地做了所有的一切,
這一切清晰可見。

Oh cmon please now
Talk to me
Tell me; things I could find helpful
How can I stop now...
Is there nothing I can do
I have lost my way
Ive been losing you
喔,請告訴我,
我所能找到的幫助,
我如何能停止,
我無法做任何事了嗎?
我失去了方向,我已失去了妳。

I can still hear our screams competing
Youre hissing your ss like a snake
Now in the mirror stands
Half a man
I thought no one could break
我還能聽見我們尖聲爭執的聲音,
妳發出像蛇一般的嗤聲。
站在鏡子前的半個男人,
我想沒有人能將他擊破。

It wasnt the rain
That made no difference
...nervously drumming on:Run away
But I want the guilt to get me
Thoughts to wreck me
Preying on my mind
並不是這一場雨,
沒有任何差別。
強烈的擊鼓聲中,我跑開了,
我讓自己感到有罪,
讓這些想法將我毀滅,
我的心靈遭到了掠奪。

So, please now
Talk to me
Tell me; things I could find helpful
For how can I stop now...
Is there nothing I can do
I have lost my way
Ive been losing you
喔,請告訴我,
我所能找到的幫助,
我如何能停止,
我無法做任何事了嗎?
我失去了方向,我已失去了妳。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7176706