網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
試譯 “追尋”
2012/12/17 04:52:29瀏覽325|回應0|推薦1
你是晴空的流雲 你是子夜的流星

You are the drifting clouds across clear sky; you are the shooting star in quiet midnight.

一片深情 緊緊封鎖著我的心

The deep devotion to you tightly encircles my heart.

一線光明 時時照耀著我的心

The bright gleam from you constantly lightens my heart.

我哪能忍得住喲 我哪能再等待喲

How can I restrain myself anymore? How can I wait any longer?
我要 我要追尋

Pursue, I shall pursue:
我要 我要追尋

Pursue, I shall pursue:

追尋那無盡的深情

to seek that endless devotion, and
追尋那永遠的光明

that everlasting gleam.

July, 2012

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=kkuo0810&aid=7148922