網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
賦別 - 情詩一首
2012/08/22 21:24:58瀏覽131|回應0|推薦5

賦別 - 情詩一首

(8/22/2012)

Alison Krauss - In the Palm of Your Hands
我想當詩人了。我這情詩寫給我以前的女朋友。
鄭愁予應有一首賦別:這次我離開妳,是風、是雨、是夜晚。妳笑了笑,我擺一擺手,一條寂寞的路便展向兩頭了。
我曾經把這首詩寄給陳?芬,我的一個曾經非常要好的朋友。最糟的是,我把她送我的東西還她了,現在很後悔。

我在矽谷時,有個台灣女作家得了癌症,跑到舊金山灣區華人電視台辦告別會。我這有點像,先把告別信寫好。

我知道我終將離開
妳千萬不要悲傷
如果妳悲傷
灑一把鮮花吧

我離開的時候
請看看天上的浮雲
我就像它們一樣
漂泊在這個世上
你是否記得
都只是昨日的黃花

我離開的時候
我猜想妳會掉幾滴眼淚
就像我記憶中看到的那些淚水
一顆一顆地
掉在我心中

離開這一件事
我們都別無選擇
那就看開吧
妳若是仍然記得我
就為妳自己斟一杯酒
祝我一路好走
 
[In the Palm of Your Hands Lyrics]
If I could have the world and all it owns
A thousand kingdoms, a thousand thrones
If all the earth were mine to hold
With wealth my only goal

I'd spend my gold on selfish things
Without the love that Your life brings
Just a little bit more is all I'd need
'Til life was torn from me

I'd rather be in the palm of Your hand
Though rich or poor I may be
Faith can see right through the circumstance
Sees the forest in spite of the trees
Your grace provides for me
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/a/alison_krauss/in_the_palm_of_your_hand.html ]
If I should walk the streets no place to sleep
No faith in promises You keep
I'd have no way to buy my bread
With a bottle for my bed

But if I trust the One who died for me
Who she'd His blood to set me free
If I live my life to trust in You
Your grace will see me through

I'd rather be in the palm of Your hand
Though rich or poor I may be
Faith can see right through the circumstance
Sees the forest in spite of the trees

If I could have the world
If I could have the world and all it owns
 
( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=heuristic&aid=6750160