網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
每日研習弟子規-30
2017/09/13 00:27:06瀏覽215|回應0|推薦2

能親仁  無限好  德日進 過日少

如果我能親近又能跟隨一位有德行的人學習,我能得到無限的好處。我的德行日日會有進步,過失天天會減少。

If I can be close to and learn from people of great virtue and compassion, I will benefit immensely. My virtues will grow daily and my wrongdoings will lessen day by day.

(果立注: 向有德者學習,必須身體力行、知行合一,方有良效。)

 

不親仁  無限害  小人進 百事壞

如果我不肯親近又不肯跟有德行的人學習,我的損失是很大的。沒有德行的小人,會跟我越來越接近,到時無論我做什麼事都不會成功。

If I choose not to be close to and learn from people of great virtue, I will suffer a great loss. People without virtue will get close to me and nothing I attempt will succeed.

 (果立注: 物以類聚,人以群分。要想改變命運,唯有改變自己。向有德者學習,一心向善並幫助他人。)

 

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=charlie999&aid=108561607