網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
我的文章又開始出現在世界日報了! My Article Appeared On World Journal Again!
2013/04/19 10:03:00瀏覽128|回應0|推薦2

我的中國祖父母
 My Chinese Grandma & Grandpa

今晨網上閱報,看見十天前投出的拙作已被刊登,好高興。

許久沒給世界日報寫東西了。記得從前,拙作經常出現在世界家園、世界副刊、中央副刊、世界華人作家週刊......等等。自從開始給愛聲報、導向雜誌(此二刊物已停刊)、使者雜誌、海外校園、舉目雜誌等基督教刊物寫東西,我常常忘了投稿世界日報。尤其過去這五年、一直為基督教號角月報每一期固定寫作,更叫我心無旁鶩了。

最近,因為我大孫兒11歲生日,讓我聯想起他小時候我曾經記錄下來的這篇小文; 找出,寄了,竟然還蒙世界日報家園版的青睞,真開心!


One of my articles were published on World Journal today!

For the last many years, I was busy with my preaching and counseling ministries, and also the writing responsibilities for some Christian magazines, I have almost totally stopped writing for the secular newspapers like World Journal.

Recently, my oldest grandson had his 11 year old birthday, and it reminded me of this old little article that I wrote when he was five.  I dig out the article and sent it to the World Journal 10 days ago, and they used it this morning!  So happy!


( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thedawnsailing&aid=7910749