網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
天恩客信心經歷之旅 上帝的使者
2009/01/21 05:50:48瀏覽476|回應1|推薦7
天恩客信心經歷之旅  上帝的使者

一九九七年四月的一個週末,我一個人住在上海項目工地旁邊的宿舍中。那個晚上天氣還有一些涼,中方員工與外籍同事都走光了。我穿著長袖衫獨自走到外面去吃晚飯。

我的頭髮已經很長了,我就先剪了頭髮,接著才去一間小店吃晚餐。那時我的靈命尚未長大,心情並不是很好,對上海的俱樂部項目能否進行得下去,心中非常的憂愁。整個項目建設的資金,安排得非常緩慢。也因此,工程隊伍乾脆來了個停工待資。

一個如此龐大的建築面積一萬坪的建設項目就我一個人,工作的壓力資金的壓力都落在我一個人身上。我清楚的知道這是有上帝帶領的一個項目,但是項目要何去何從我卻不清楚。想到工地就在眼前,何時完工卻遠在天邊。我可以交託,卻不能逃避這個責任。

就在百感交集之時,我遠遠看到一個行人從我對面向我走過來。他是個年青人,他的手上抱著一隻猴子。
 
年青人看到我在看他,就停下來把猴子拿過來給我看,我問他:“小兄弟,你打那兒來的”,他回答稅:“我從安徽來的”。我又問他:“猴子那兒來的”。他回答說:“猴子從鄉下的山上捉來的”。我再問他:“你如何養它”,他回答說:“猴子從小就養了,每天餵牠吃米飯及水果”。

我們就在上海虹橋開發區上的延安西路中山西路口,聊了好一會兒。他還告訴我不知怎的,今天走到這兒來。他一般不上城裏來,因為公安人員不准他在城裏表演雜技。

他也問我那兒來的,也稀奇新加坡人中文講得還可以。之後,他開開心心的就讓他的猴子為我單獨作了一個表演,猴子上上下下表演了好一會兒,包括鞠躬,戴帽子,行禮,跳舞。

我當時沒有小鈔,都是人民幣百元的,所以我告訴他,他還說沒關係。後來我拿了一張等值人民幣十元的新加坡幣給他留做紀念,年青人開心的接受了。

他離開後,我繼續走回宿舍。心中感到非常的溫暖,眼淚就不聽使喚的流了下來。天父竟差派神的使者來為我做了一場表演來安慰我。

這年青人就是上帝的使者,他不富裕但是他的生命他的經歷都富裕。他沒有什麼錢卻不貪他人的錢。他將快樂帶給了陌生的我。而我的難題也就自己解決吧。那時的我,心情突然整個都輕鬆起來了,感謝上帝。

回憶著年青人清秀的面容,矯健的身手,安詳的神情,年紀輕輕就離鄉背景出來討生活。他卻悠然自得的為我分享了他的生命,還有他那相依為命的猴子,我慚愧了。
( 時事評論社會萬象 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=jesusismysavior&aid=2579525

 回應文章

小城村姑(預。浪漫)
等級:8
留言加入好友
開啟雙眼
2009/01/21 10:05

神何時開啟我們的心眼

加上肉眼所見

我們就能洞察屬靈的奧秘

有一年我在西藏那著名的宮殿

遇見一位長相清秀剃度出家的年輕喇嘛

好像我的大弟

忍不住與他多聊了兩句

心裡很想為他做些什麼

原來他從四川來朝拜

雖然我身上帶著美金

可是那時我最想做的是把福音傳給他

那時我覺得悲從中來

有人一輩子沒有機會認識神

甚至不知道世上有位上帝

我們虧欠那些還沒有機會聽聞福音的人.......

天恩客(jesusismysavior) 於 2009-01-21 13:18 回覆:
Dear Sulameo,

I met three American pastors in Shanghai in year 2000, who were twins and a brother.They were both 82 years old and the younger brother was 80.

They went to our Shanghai Club Project site to pray. The eldest brother told me a story of their family.

The three brothers were born and grew up in China because their parents were missionary being sent there. When the brothers decided to go back to USA to study seminary and should return to China after studies, they did not expect that they were expelled by the Chinese Communists in 1949. They did not know why.

What happened was that God called them to Korea and set up seminary college there, and they devoted their life for His purpose. The college trained thousands of Korean pastors toward great revival on Korean Christians. They had their divine contribution in Korea instead of China.

But, God never forgot their heart about Chinese. In 1980s they went to Tibet, and God miraculously caused them to buy Tibetan Bibles in a Hong Kong antique shop printed before 1949. They went to Tibet that Palace, and they met a few lamas. One of them led the eldest pastor to his sleeping place and showed him the picture of Dalai Lama, and he cried before the picture. He said: "I missed Dalai and I do not know if he would ever return and if I would ever see him again."

The pastor replied, I miss my Jesus too, but for sure I know that He is coming back again and I will meet Him too. For this short conversation, the young lama received Christ as his personal savior, and the pastor sent him a Tibetan Bible.

When he told me the story eight years ago, there were already hundreds of lamas become Christians, as they have found Jesus and the Kingdom of God! It must have been thousands by now!

The young Szechuan lama must have met Jesus already. Your tear and heart felt love for him will not be in vain!

Gob bless you!

Heavenly Guest
------- ------- -------