網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Tokio Hotel----Monsoon
2012/11/19 23:31:06瀏覽641|回應0|推薦3

對我來說,這是個極新又極陌生的德國樂團,
有著特立獨行的自信,也有著獨樹一格的曲風,
初次接觸,就喜歡上他們的這首作品。

這首歌風格獨特,前半段的清新吉他聲,襯托著主唱男孩沙啞的吟唱,
輕盈迴旋的旋律,在層疊醞釀之後釋放出濃烈激昂的情懷,
是一首非常精彩的新世紀音樂。

 (MV) https://youtu.be/Le_IyYLrUtQ

Im staring at a broken door
Theres nothing left here anymore
My room is cold, its making me insane
Ive been waitin here so long
Another moment seems tove come
I see the dark clouds comin up again
我凝視著破損的門,
這裡不再有任何東西留下,
我的房間冰冷到讓我瘋狂,
我在這裡等待了好久好久,
另一個時機似乎已經到來,
我看到烏雲再度來臨。

Running through the monsoon
Beyond the world
Til the end of time
Where the rain wont hurt
Fighting the storm
Into the blue
And when I lose myself Ill think of you
Together well be running somewhere new
Through the monsoon
Just me and you
我奔跑著衝過這季風,
越過這世界直到時間終止,
到一個不會被雨傷害的地方,
與暴風雨搏鬥,直搗憂鬱,
當我迷失自己,我將會想起妳,
我們將一起奔向新的天地,
我們要穿越這季風,
只有我和妳。

A halfmoon fading from my sight
I see your vision in its light
But now its gone and left me so alone
I know I have to find you now
Can hear your name,I dont know how
Why cant we make this darkness feel like home?
缺了一半的月亮從我的視線消逝,
在餘光中我看到妳的影像,
然而如今是一片漆黑,獨留我一人,
我知道我現在必須找尋妳,
我能聽見妳的名字,卻不知道能如何,
為何我們不能習慣這黑暗。

Running through the monsoon
Beyond the world
Til the end of time
Where the rain wont hurt
Fighting the storm
Into the blue
And when I lose myself Ill think of you
Together well be running somewhere new
And nothing can hold me back from you
Through the monsoon
我奔跑著衝過這季風,
越過這世界直到時間終止,
到一個不會被雨傷害的地方,
與暴風雨搏鬥,直搗憂鬱,
當我迷失自己,我將會想起妳,
我們將一起奔向新的天地,
沒有任何事能將我們分離,
我們要穿越這季風。

Hey!
Hey!

Im fighting all this power coming in my way
Let it take me straight to you,
Ill be running night and day
Ill be with you soon
Just me and you
Well be there soon
So soon
我對抗著阻擋在前的強大力量,
讓它帶我走向妳,
我將日夜奔馳,
很快地我將和妳在一起,
只有我和妳,
我們很快地便能在一起。

Running through the monsoon
Beyond the world
Til the end of time
Where the rain wont hurt
Fighting the storm
Into the blue
And when I lose myself Ill think of you
Together well be running somewhere new
And nothing can hold me back from you
Through the monsoon
Through the monsoon
Just me and you
Through the monsoon
Just me and you
我奔跑著衝過這季風,
越過這世界直到時間終止,
到一個不會被雨傷害的地方,
與暴風雨搏鬥,直搗憂鬱,
當我迷失自己,我將會想起妳,
我們將一起奔向新的天地,
沒有任何事能將我們分離,
我們要穿越這季風,
只有我和妳。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5915433