網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Hugh Grant & Haley Bennett----Way Back Into Love
2013/06/18 11:45:58瀏覽1588|回應0|推薦5

這是K歌情人(Music & Lyrics)的主題曲,
最近(才)看了這部電影,讓我深深喜歡這首歌。

歌曲非常優美動人,讓我一聽就欲罷不能。
歌詞婉轉地述說著蟄伏之後的再出發,
曾經受過創傷的心,因為另一道光芒撫平了傷痕,
陷溺在過去的陰影,只有尋回真愛才能繼續前行。

Hugh Grant 果然有一副好歌喉,
Haley Bennett 甜美且充滿生命力的詮釋,
加上婉轉而流暢的旋律,
讓這首歌不只是動聽,還有耐人尋味的意境。



Ive been living with a shadow overhead
Ive been sleeping with a cloud above my bed
Ive been lonely for so long
Trapped in the past, I just cant seem to move on
我一直活在陰影中,
甚至連睡在床上,烏雲也是緊跟著我。
我已經孤單了好久,
陷溺在過去的陰影中,讓我無法前進。

Ive been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need them again someday
Ive been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind
我一直將自己的希望與夢想藏匿,
或許有一天我會需要他們。
我特意留出時間,
想要讓我心中的小角落有個純淨的空間。

All I want to do is find a way back into love
I cant make it through without a way back into love
Oh oh oh
我只想要把愛找回來,
沒有那份愛,我無法撐下去。

Ive been watching but the stars refuse to shine
Ive been searching but I just dont see the signs
I know that its out there
Theres got to be something for my soul somewhere
我一直注視著那不願閃耀的星星,
我一直在找尋,卻尋不到任何跡象。
我知道它就在某個地方,
在那裡能讓我的靈魂停歇。

Ive been looking for someone to shed some light
Not somebody just to get me throught the night
我一直在尋找能為我散發光芒的人,
並不是只有陪我度過黑夜。

I could use some direction
And Im open to your suggestions
我會找到一些方向,
我將會接納所有你給我的建議。

All I want to do is find a way back into love
I cant make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess Im hoping youll be there for me in the end
我只想要把愛找回來,
沒有那份愛,我無法撐下去。
若是我再次敞開心房,
我想我會希望你能一直陪著我走到最後。

There are moments when I dont know if its real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation
有些時候,我分不清是不是真實的,
或許有人跟我有相同的感覺。
我需要靈感,
而不是又一次的妥協。

All I want to do is find a way back into love
I cant make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
Im hoping youll show me what to do
And if you help me to start again
You know that Ill be there for you in the end
我只想要把愛找回來,
沒有那份愛,我無法撐下去。
若是我對你敞開心房,
我希望妳會告訴我該怎麼做,
若是你幫助我重新開始,
你知道,我將會陪你走到最後。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7772685