網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Paul Young----Everytime You Go Away
2013/04/24 16:10:57瀏覽1509|回應0|推薦2

Paul Young在1985年翻唱Hall&Oates的這首歌,而在Billboard榜上名列冠軍。那年,我剛升上高中,這是我初次接觸西洋音樂的回憶。

隆隆的飛機引擎聲之後,強而有力的一聲重擊,引領出充滿感情的旋律與歌聲。
豐富而精采的編曲,為整首歌營造出感性的氛圍,
厚實而深情的歌聲,娓娓唱出無盡的心痛與悲傷。

"Every time you go away ,you take a piece of me with you"
這句歌詞的表達真是傳神而貼切,
失落的空虛感,與Cheap Trick 樂團後來的"Ghost Town"有著異曲同工之妙。



Hey!, if we can solve any problem
Then why do we lose so many tears
Oh, and so you go again
When the leading man appears
Always the same thing
Cant you see, weve got everything goin on and on and on
嘿,若是我們能解決任何問題,
我們就不會失去這麼多的眼淚。
喔,當另一個男人出現,妳又再次離開我。
總是這樣,妳不知道嗎?
我們一直讓所有的事情不斷地重複發生。

Every time you go away you take a piece of me with you
Every time you go away you take a piece of me with you
每次當妳離去,妳總是帶走我的一部分。

Go on and go free, yeah
Maybe youre too close to see
I can feel yor body move
It doesnt mean that much to me
I cant go on sayin the same thing
Just cant you see, weve got everything do you even know we know
繼續吧,隨妳自由,
或許妳因為距離太近而看不清。
我能感受到妳身體的移動,
但那對我來說已沒有意義。
我無法繼續說同樣的話,
妳不知道嗎,我們擁有你我所知道的每一件事情。

Every time you go away you take a piece of me with you, oh
Every time you go away you take a piece of me with you
每次當妳離去,妳總是帶走我的一部分。

I cant go on sayin the same thing
Cause baby, cant you see, weve got everything goin on and on and on
我無法繼續說同樣的話,
妳不知道嗎,我們一直讓所有的事情不斷地重複發生。



( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7471703