網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Heart----Alone
2014/03/22 12:24:03瀏覽885|回應0|推薦0

這是Heart在1987年"Bad Animals"中的一首歌,曾經在美國Billboard排行榜蟬連三周冠軍,而在1987年Billboard年終單曲榜上排名第2,是Heart音樂生涯中的代表作。

層次分明的樂曲編排,時而抑鬱低迴,時而激昂狂放,
悠揚的鋼琴旋律與雄渾的吉他演奏,交錯出情感的抑揚頓挫,
主唱Ann Wilson高亢而充滿感情的歌聲尤其令人激賞 ,
華麗而精彩地演繹出最深最悲的孤獨。




I hear the ticking of the clock
Im lying here, the rooms pitch dark
I wonder where you are tonight
No answer on the telephone
And the night goes by so very slow
Oh I hope that it wont end though
Alone
我聽到時鐘的滴答聲,
躺臥在這裡,整個房間陷入了黑暗。
我想知道今晚你在哪裡,
電話的那一端沒有任何回答。
長夜漫漫,我希望不要結束,雖然,
我是孤獨的.....

Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone
How do I get you alone
直到現在,我總是踽踽獨行,
我從不在乎孤獨,直到我遇見你。
如今,孤獨如寒風刺骨,
我如何能得到你,
我是如此孤獨.....

You dont know how long I have wanted
to touch your lips and hold you tight
You dont know how long I have waited
and I was going to tell you tonight
But the secret is still my own
and my love for you is still unknown
Alone
你不知道我有多想碰觸你的唇. 緊擁你入懷,
你不知道我已等待多久,今晚我將要告訴你,
然而這個秘密仍舊只有我知道,
我對你的愛仍然沒有人明瞭,
我是如此孤獨....

Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone
How do I get you alone
Alone
Alone
直到現在,我總是踽踽獨行,
我從不在乎孤獨,直到我遇見你。
如今,孤獨如寒風刺骨,
我如何能得到你,
我是如此孤獨.....

 


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=11301458