網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Corey Hart----In Your Soul
2013/05/08 21:19:27瀏覽980|回應0|推薦4

這是加拿大創作歌手Corey Hart在1988年"Young Man Running"專輯中的作品。

對他的作品不太熟悉,卻非常喜歡他的這首歌,
歌曲的走向融合了搖滾與靈魂樂風,
嚴肅的自我內省,傳達著存在的意義與自我的救贖,
MV穿插著峽谷的壯闊景象,更切合歌曲所要表達的意象。

是一首值得用心品味的歌曲。 



Ever since I was a little kid
I have always thought
I could run faster than the wind
Stare up to the sky with open spaces
I could live and die
Man you cant find that in no book
Never find that in no book
Someone will drag you down
And try to knock you under
Hey mama said with her words of wonder
Dont matter cause
Cause its in your soul
從我還是個小孩時,
我總是在想,我將能跑得比風還快。
用寬闊的視野凝視著天空,我可生可死,
我是你無法在任何書上找到的人物。
有人會將你拉下來,試著將你擊敗,
嘿,媽媽會用驚訝的話語對你說,
沒關係,那是在你的靈魂裡啊。

I have always felt
That I had to prove it to myself
No salvation from the firin line
A million dreams wont set you free
God I know theres something trapped in me
Theres no refuge from the ride
No shelter ever saved a man his pride
Give you pain and never feed your hunger
I wont close my eyes
When it rains and thunders
Dont matter cause
Cause its in your soul
我總是感覺到,我必須去證明我自己。
火線上的士兵,得不到任何救贖,
許多的夢想也無法讓你得到自由。
神啊,我知道我被困住了,
路途中沒有任何避難之處,
沒有任何庇護所能保護一個人的驕傲,
給予你痛苦,卻從未滿足你的渴望。
當下雨及打雷時,我不要閉上眼睛,
沒關係,因為那是在你的靈魂裡。

And when the night is overcome
And Ive been racin down a road
Thats got no trace, no face
If I could live by the words Ive sung
And carry all the choices Ive made
I swear, I swear Ill be there
當夜晚被擊退,我已奔跑過一段路程,
這段路途沒有軌跡可循,也沒有任何人存在。
若是我能靠著我唱過的詞句維生,
承擔所有我做過的選擇,
我發誓,我會一直在那裡。

Hey mister dont shadowbox with me
Cause I dont wanna someday be
An old man cursin what I might have been
Now I realize what I see
That the wind was never chasin me
And I dont feel so alone
I can close my eyes Im goin home
嘿,先生,不要和我打假想拳
我不願有一天會像一個老人所詛咒的那樣。
如今我了解我所看到的一切,
我了解風從未追逐過我,我並沒有如此孤單,
我能閉上眼睛,我將要回家。

Behind the clouds the sun is shinin
Some rain will fall no use cryin
O no, o no not me
Got a picture in my head
That wont let go of
Young man running in search of
Count your blessings
Cause its in your soul
O its in your soul
In your soul, o no
Ever since I was a little kid
I have always thought
Young man running...
在雲層的後方,陽光正閃耀著,
將會降下一場雨,而哭泣是沒有用的,
喔,不,那不是我,
我的腦海中有一幅圖畫,
那是我一直的堅持,
年輕的男子正奔跑著,追尋著他的想望,
細數上帝所給予的恩典,
一切都在你的靈魂之中。
從我還是個小孩時......
我總是在想.....
年輕的男子正奔跑著....









( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7587564