網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Europe----America
2011/05/06 20:29:40瀏覽588|回應0|推薦6

對於解散多年之後,捲土重來的Europe,這首歌意謂著什麼?

美國市場是西洋音樂最具指標性的地域,
闊別多年,美國對於Europe而言,有著距離,也有著期待。

感懷著年輕時的足跡,真切地面對現在的自己,
搖滾不死,夢想是前進的動力。

https://youtu.be/STMCsLW9zXo

Youd think by now Ive learned to fake it
Youd think by now Id find my peace
And theres no risk for me worth taking
Youd think that Id go quietly
But the journeys still on for my America
或許你認為,我已學會了假裝,
或許你認為,我已找到內心的平靜,
沒有值得我去冒的險,
或許你認為我應該安靜地走,
然而為了我的美國夢想,旅程仍繼續著。

Youd think by now Id take the easy way
And be content with what Ive seen
Youd think by now Id get it in to my head
Im the same boy I have always been
So the journeys still on for my America
或許你認為,我應該放輕鬆一點
,對於這一切感到滿足,
或許你認為,我應該好好想想,我一直是原來的那個男孩,
為了我的美國夢想,旅程仍繼續著。

Youd think by now Id be to jaded
To feel what love can do
Youd think by now that Ive done everything I can
In finally reaching you
或許你認為,為了感受愛的力量,我已力氣用盡,
或許你認為,我已盡全力追上你。

But the journeys still on for my America
然而為了我的美國夢想,旅程仍繼續著。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5159757