網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Europe----In My Time
2011/05/19 08:30:57瀏覽649|回應0|推薦3

這首歌是Europe為紀念吉他手John Norum已故的妻子所作。

緩慢沉重的旋律中,充滿感情的歌聲,誠摯地唱出遺憾與感懷,
歌曲末段的吉他聲,在百轉千迴中訴說著無盡的愛與思念,
跨越了悲傷,起身的男子找到了前進的力量。

沒有氾濫決堤的淚水,
流轉在詞曲之間的,是深沉內斂的哀傷,
是一首委婉含蓄卻滿溢情感的動人之作。

https://youtu.be/fYgvvc3j2LM

I found the strength
Im breathing again
And Ive told myself
Im still a lucky man
我找到了力量,我再次能呼吸,
我告訴自己,我仍舊是個幸運的男人。

Cause when I thought
I couldnt start anew
When its dark
A light shines through
In my time I got to love you
當我認為無法重新開始,
當天色變暗,一道光線劃破黑暗,
在我的生命中,我無法不愛妳。

Well, you showed me how
Just how good life can be
Looking back now
Its almost hard to believe
妳讓我知道,美好的人生是什麼樣子,
如今當我回頭看,一切讓我難以置信。

Ill move ahead
You know Ill do my best
And through it all
I know Im blessed
Cause in my time
I got to love you
我將繼續往前走,
妳知道我會盡我所能去做。
經過了這一切,
我知道我是幸運的,

因為在我的生命中,我無法不愛妳。

I never needed someone
Like I need you right now
Just when my new lifes begun
Something reminding me
Youll always be the one
So I pick myself up
And I wont let you down
Cause in my time
I got to love you
我從未需要任何人,
像我現在這樣需要妳。
當我的生活重新開始,
有些事將會讓我憶起,
妳永遠是我的唯一。
我振作自己,不想讓妳失望,
因為在我的生命中,我無法不愛妳。

I take good care of
Whats left behind
I hope it gives you
Some peace of mind
Right now its tough
But I swear that Im
Forever glad you were mine
我會好好照顧妳留下的一切,
希望能讓妳獲得心靈的平靜。
雖然現在很痛苦,然而我發誓,
我永遠會因為曾擁有妳感到欣慰。

I never needed someone
Like I need you right now
Just when my new lifes begun
Something reminding me
Youll always be the one
So I pick myself up
And I wont let you down
Cause in my time
I got to love you
我從未需要任何人,
像我現在這樣需要妳。
當我的生活重新開始,
有些事將會讓我憶起,
妳永遠是我的唯一。
我振作自己,不想讓妳失望,
因為在我的生命中,我無法不愛妳。

In my time
I got to love you
在我的生命中,我無法不愛妳。

 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=5207366