網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Kings Of Convenience----I'd Rather Dance With You
2011/01/21 20:53:03瀏覽1538|回應0|推薦2

這是來自挪威的二人團體2004年的作品。

90年代起,我愈來愈少接觸新的西洋音樂,
總覺得沒有了80年代能吸引我的感動。

在看韓劇的時候喜歡上了這首歌,
清朗的歌聲. 輕快的節奏就這麼吸引了我,
簡潔流暢的旋律中,流瀉的是無拘無束的自在情懷。


Id rather dance with you than talk with you
So why dont we just move into the other room
Theres space for us to shake, and hey, I like this tune
與其和妳交談,我寧願與妳共舞,
為何不到另一個房間,
那兒有空間讓我們盡情搖擺,我喜歡這樣的調調。

Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I havent read a single book all year
And the only film I saw, I didnt like it at all
即使我能聽到妳說的話,
我懷疑我的回答是否能讓妳覺得有趣,
因為我已一整年未讀過一本書,
而唯一看過的影片,我卻一點兒也不喜歡。

Id rather dance, Id rather dance than talk with you ....
我寧願跳舞,與其和妳交談,我寧願與妳共舞.....

The musics too loud and the noise from the crowd
Increases the chance of misinterpretation
So let your hips do the talking
Ill make you laugh by acting like the guy who sings
And youll make me smile by really getting into the swing
Getting into the swing, getting into the swing....
音樂太大聲,群眾的聲音太嘈雜,
增加了誤解的機會,
盡情搖擺吧,我們不需交談,
我會像唱歌的傢伙那樣逗妳笑,
而妳會盡情搖擺讓我微笑,
盡情搖擺吧....

Id rather dance, Id rather dance than talk with you ......
我寧願跳舞,與其和妳交談,我寧願與妳共舞.....

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4810340