網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Boston----Amanda
2011/02/01 00:25:29瀏覽1224|回應0|推薦6

這是Boston在1986年"Third Stage"專輯中的作品。

這首歌罕見地沒有拍攝音樂錄影帶,
卻能在Billboard排行榜上蟬連2週冠軍,
實在是因為歌曲的優美動聽擄獲人心。
誠懇而輕柔的歌聲伴隨著悠揚的旋律,
傳遞著充滿愛意的心聲,給一位名喚Amanda的女孩。

Babe, tomorrows so far away
Theres something I just have to say
I dont think I can hide what Im feelin inside

Another day, knowin I love you

Babe,明天還如此遙遠,但有些話我一定要對妳說,
我無法再隱藏心中的感覺,我知道我是愛妳的。

And I, Im getting too close again
I dont want to see it end
If I tell you tonight will you turn out the light
And walk away, knowin I love you
我再一次靠妳太近,我不願就這麼結束,
若是今晚我告訴了妳,妳是否會熄燈離開,
即使妳知道我愛妳。


Im gonna take you by surprise and make you realize,Amanda
Im gonna tell you right away, I cant wait another day,Amanda
Im gonna say it like a man and make you understand, Amanda
I love you
我要帶給妳驚喜,讓妳了解,Amanda。
我要馬上告訴妳,我無法再等待,Amanda。
我要像個男人般向妳表白,Amanda,我愛妳。

And I feel like todays the day
Im lookin for the words to say
Do you wanna be free, are you ready for me
To feel this way
I dont wanna lose you
我感覺到就是今天了,
我想用適當的話來表達,
妳想要自由嗎? 妳準備好了嗎
?
我不願失去妳。


So, it may be too soon, I know
The feeling takes so long to grow
If I tell you today will you turn me away
And let me go?
I dont wanna lose you
或許這麼做太快了,
這樣的感覺已醞釀了很久,
若是今晚我告訴了妳,妳是否會拒絕我而要我離開
?
我不願失去妳。


Im gonna take you by surprise and make you realize,Amanda
Im gonna te ll you right away, I cant wait another day,Amanda
Im gonna say it lik e a man and make you understand, Amanda
我要帶給妳驚喜,讓妳了解,Amanda。
我要馬上告訴妳,我無法再等待,Amanda。
我要像個男人般向妳表白,Amanda,我愛妳。

You and I
I know that we cant wait
And I swear, I swear its not a lie girl
Tomorrow may be too late
You, you and I girl
We can share a life together
Its now or never
And tomorow may be too late
我知道我們不能再等待,
我發誓這不是謊言,
到明天再說也許會太遲,
我們可以一起共度人生,
就是現在,
到明天再說也許會太遲。

And, feelin the way I do
I dont wanna wait my whole life through
To say Im in love with you
我有這樣的感覺,
我不願終生等待著對妳說一句,我已愛上妳。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4807376