網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Cutting Crew----(I Just) Died In Your Arms
2011/03/01 13:30:39瀏覽1474|回應2|推薦7

這是Cutting Crew1985年首張專輯"Broadcast" 中的冠軍曲,
也是他們最為人所熟知的經典之作。

這首歌有著流暢而迷人的旋律,
主唱Nick Van Eede略帶沙啞的嗓音極具特色,
描述在愛情中的欲罷不能,以及激情過後的悵然悔恨,
是一首耐人尋味的抒情搖滾經典。

Oh I, I just died in your arms tonight
It must have been something you said
I just died in your arms tonight
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
妳一定是在說些什麼,
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡。

I keep looking for something I cant get
Broken hearts lie all around me
And I dont see an easy way to get out of this
Her diary it sits on the bedside table
The curtains are closed, the cats in the cradle
Who wouldve thought that a boy like me could come to this
我一直在尋找我得不到的東西,
在我的周圍都是傷心的人,
我找不到簡單的方法逃離這裡。
她的日記放在旁邊的桌上,
一切已來不及,有誰會想到我會淪落至如此。

Oh I, I just died in your arms tonight
It mustve been something you said
I just died in your arms tonight
Oh I, I just died in your arms tonight
It mustve been some kind of kiss
I shouldve walked away, I shouldve walked away
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
妳一定是在說些什麼,
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
一定會有些親吻,
我應該要趕緊離開這裡。

Is there any just cause for feeling like this?
On the surface Im a name on a list
I try to be discreet, but then blow it again
Ive lost and found, its my final mistake
Shes loving by proxy, no give and all take
cos Ive been thrilled to fantasy one too many times
會有這樣的感覺一定有原因,
表面上我在名單內,
我試著讓自己謹慎,卻又按捺不住,
我曾經迷失而復返,這是我最後一次的錯誤,
她不是真的愛我,沒有付出,卻獲得了全部,
因為幻想那情景已讓我受到太多次的驚嚇了。


Oh I, I just died in your arms tonight
It mustve been something you said
I just died in your arms tonight
Oh I, I just died in your arms tonight
It must been some kind of kiss
I should`ve walked away, I shouldve walked away
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
妳一定是在說些什麼,
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
一定會有些親吻,
我應該要趕緊離開這裡。

It was a long hot night
She made it easy, she made it feel right
But now its over the moment has gone
I followed my hands not my head, I knew I was wrong
是個漫長而炎熱的夜晚,
她讓一切變得輕鬆而美好,
然而一切已結束,美好的時光已過去。
我不經思考而行,我知道我錯了。


Oh I, I just died in your arms tonight
It must have been something you said,
I just died in your arms tonight
Oh I, I just died in your arms tonight
It must have been some kind of kiss
I should have walked away, I should have walked away
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
妳一定是在說些什麼,
今晚,我完全地沉醉在妳懷裡,
一定會有些親吻,
我應該要趕緊離開這裡。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4902777

 回應文章

雅玲
生命中珍貴的回憶
2011/05/12 13:46

整個 80 年代也是我珍貴的回憶。想起高中時,還把午餐費省下來買卡帶。

Vivian爬格子(avivian) 於 2011-05-13 09:03 回覆:
音樂對人的影響真的好大,尤其在與記憶結合之後.......

ISA心雨
等級:7
留言加入好友
加油DJ繼續努力!
2011/03/01 16:31

妳po的歌總讓人進入時光隧道

想起主唱的酒窩

想起18歲時那個男朋友......

我們肯定是同班同學

Vivian爬格子(avivian) 於 2011-03-01 17:06 回覆:
我從高一開始愛上西洋熱門音樂,
80年代後半段的熱門音樂對我來說是生命中非常珍貴的一段回憶,
自從發現可以在自己的格子裡懷念年輕的歲月,至今我仍欲罷不能.......