網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
娃娃谷 - 旋轉木馬
2007/11/12 20:48:36瀏覽517|回應0|推薦0

諸事不順,心情down到谷底.. 想起這首少為人知的娃娃谷,電影情節似乎是這樣的(太久了記得不是很清楚): 三個從郷下到都會打拼的年輕人 一個很快功成名就,卻染上毒癮; 一個始終不得志,終於走上絕路; 另一位看破都會紅塵,重回郷間隱盾.. 主題歌就是其寫照..  


  (男聲版.. 酒吧清唱)

  (女聲版.. 電影原曲)

Gotta get off, gonna get   
Have to get off from this rnide
Gotta get hold, gonna get 
Need to get hold of my pride
When did I get, where did I      
How was I caught in this game
When will I know, where will I 
How will I think of my name

When did I stop feeling sure,
feeling safe       
And start wondering why, 
wondering why
Is this a dream, am I here,
where are you  
What's in back of the sky,
why do we cry

必須下車 下車吧
必須下這輛無歸路的車
必須堅持 堅持住
必須堅守我自已的尊嚴
是何時 在何處 是如何
被這場遊戲給俘虜
在何時 是何處 要如何
才能想起我的名字

是何時我已不再感覺到明確
感覺到安全
而開始產生懷疑 為什麼
為什麼產生懷疑
這是場夢嗎 我在這裡嗎
而你又在哪兒
天空的背後 又是什麼
為何我們哭了

Gotta get off, gonna get            
Out of this merry-go-round
Gotta get on, gonna get            
Need to get on where I'm bound
When did I get, where did I      
Why am I lost as a lamb
When will I know, where will I 
How will I learn who I am

Is this a dream, am I here,
where are you, Tell me,
when will I know, how will I know
When will I know why?  

必須下來 下來吧
必須從旋轉木馬上下來
必須啟程 起來吧
必須朝我的方向起程了
是何時 在何處 是如何
變成一隻迷途羔羊
在何時 是何處 要如何
才能了解我自己呢

這是場夢嗎 我在這裡嗎
而你又在哪兒
告訴我 要到何時
要如何我才能明白  

 

( 創作文學賞析 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=wcfwcf&aid=1369083