網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
親愛的子建大哥
2012/09/01 09:57:35瀏覽118|回應1|推薦12

親愛的子建大哥
很喜歡你在部落格的任何分享
你那一期一會的安寧病房志工故事
總讓我感受生命的無常
讀著別人生命終點的故事時
我認真去面對自己
並思索自己生命存在的意義
然後給自己新的問題 開始新的探索
最近讀出你對自己生命凋零的愁思與害怕
想與自己、愛的人、 故鄉有更多的對話
那種渴望是遠在它鄉的你 常有的愁悵
這也是既使住在家鄉的人們也有的愁
那回不到過去的愁
我想 我覺得
你一直心在家鄉 一直是那過去年輕的你
從未離開 從未老去
因為你總是瞭解你是誰
知道你來自那一個地方
你的書寫
總讓我有回家 回到自己的感覺
那是多真的故事分享
那是多善的大願
那是多美的生命
今天
特別在FACEBOOK 分享你給我所有的朋友
因為你也像我的家人
讓愛駐足、停留在我心靈生活的內心深處
我的生命 感謝有你的陪伴

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇


 回應文章

Happiness
等級:8
留言加入好友
Feel the same
2012/09/02 09:54

Yeah, he also plays an important role in my mind even though I haven't seen him face to face.

I always feel touched and warm because of his sincere feedback. He is like the sunshine in the corner of my mind.

Actually, your words, your observation, your feelings, your interaction with family, friends or students are always full of energy, power, warmth, care and love. I truly admire your positive thoughts and frankness about the lessons in life.

Thank you.

Helen

valaivai(valaivai) 於 2012-09-04 11:25 回覆:

Dear Helen:

I have to say:congratulation for your new job!!

We are blessed to have one another in this cyberworld where we get aboudant nutrition and support as we get in real life...^^

Hope to get your more share about your new job and life in the near future ^^