網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Autumn Leaves 秋葉
2012/09/02 20:29:19瀏覽658|回應0|推薦2

Autumn Leaves
秋葉

作詞:Johnny Mercer 
作曲:Joseph Kosm

主唱:納金高

翻譯:沈政男


------------------------

九月了

來聽一首秋天的歌

請記住這個夏天的光與熱

雖然已經逝去

餘溫仍足夠我們抵禦即將到來的寒冬

------------------------

The falling leaves drift by the window
The autumn leaves of red and gold
I see your lips, the summer kisses
The sunburned hand I used to hold

落葉飄過窗外
紅色金色的秋葉
我看見你的唇,夏日之吻
被曬傷的手我習於輕握

Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall

自你走後日子變得漫長
我即將聽聞寒冬老歌響起
然而我最最想你,我的摯愛
當秋葉開始飄落

I see your lips, the summer kisses
The sunburned hand I used to hold

我看見你的唇,夏日之吻
被曬傷的手我習於輕握

Since you went away the days grow long
And soon I'll hear old winter's song
But I miss you most of all, my darling
When autumn leaves start to fall

自你走後日子變得漫長
我即將聽聞寒冬老歌響起
然而我最最想你,我的摯愛
當秋葉開始飄落


( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thegloberover&aid=6804429