網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
每當雨下起來...... Oftentimes When It Rains......
2013/04/17 09:45:00瀏覽77|回應0|推薦0
昨天,波士頓的民眾舉行燭光晚會,悼念爆炸案罹難者
 
昨天,丈夫和我與小雨點網上初遇
My husband and I met our Little Raindrop on skype last night.
Yes, he did open his eyes and looked at us for a good while  :)
His first day   昨天,小雨點的第一天

我愛雨。

但是每當雨下起來,我總忍著不敢歡呼,因為我知道,近處我的枕邊,就是一個不愛雨的人。

但最重要的是因為,遠方某處,可能正在發生雨災。

波城恐襲的第二天,我們家的那一顆小雨點速速降臨了人間

我心歡喜,也劇痛。

歐,慈悲公義的上帝啊,請拯救、施憐憫、賜安慰.......

深深期盼著您的再來!


I am a rain-lover and oftentimes when it rains, I get a sense of guilt.  For first of all, I know my husband doesn't appreciate the rain.

But mostly, there might be some flood disasters going on afar at the same time.

The very next day after Boston Tragedy happened, our Little Raindrop swiftly made his advent........

My heart rejoices and hurts.

O, God of mercy and righteousness, please save, show your compassion and comfort your people!

I so look forward to your coming!



( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thedawnsailing&aid=7910750