網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
大V和小S母親節唸給你聽
2007/05/13 08:01:00瀏覽853|回應4|推薦26




這個星期天是母親節。

星期五下午去接大V和小S放學,她們倆神神秘祕,說有禮物送我。

那是她們在學校親手寫的作文,和親手做的勞作。



大V送給我一個相框和一個clay pot,她說可以給我放耳環和戒指的小東西。



猜猜看小S送給我什麼?



小S送給我的是一把扇子,扇面上有她畫的我的family。



左邊是大V寫給我的poem,右邊是小S的作文。

原文如下:





My Mom
Written by 大V

My mom is nice and kind,
She helps me when I don't
understand.
My mom is pretty from head to toe,
With make-up or even without.
She is so smart, although she
forgets,
but that is okay, because we are
here.
I'm glad I'm her child,
and so is my sister.
I'm so happy today,
because it is Mother's Day!

My Mother
Written by 小S

My mother is fantastic! My mom
always takes me to school.
I always go early to my class.
My mom tucks me to bed when I
am very sleepy.
When I sleep, my mom kisses me
good night.
When I hurt myself, my mom gives
me a bandage on my knee.
My mom helps me with my
homework when I don't know this
big problem.
When I was done, my mom
corrects my homework.
My mom is the best in my
whole life!



大V和小S母親節唸給你聽


雖然寫的有點辭不達意,但看到一雙女兒對自己的讚美,心中充滿她們給我的暖暖愛意。

在俏主婦家,是實施慈父嚴母制,我總是扮黑臉,對女兒們要求相對嚴格。她們對我如此讚美,是
想巴結我嗎?我可別高興過頭了喲!



( 心情隨筆家庭親子 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=lovelywife&aid=955265

 回應文章

安姜
等級:8
留言加入好友
別貧嘴啦
2007/05/14 14:17
甜在心裡也要捨得大方讚美嘛~ 

熊咪
等級:8
留言加入好友
親手做的呢~
2007/05/14 12:36
好感動

俏主婦
等級:7
留言加入好友
有女萬事足
2007/05/13 15:15

To Fei Fei 和 SF小女人:

Same to you, 大家母親節快樂

俏主婦, 有女萬事足!


SF小女人
等級:7
留言加入好友
母親節快樂
2007/05/13 14:48
祝福俏主婦母親節快樂。小女人家也是兩個女兒,媽咪說,有女兒真幸福。