網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
宇宙心光~真愛
2013/07/02 18:18:15瀏覽760|回應2|推薦41

 

只有當你不必依附任何人,

能享受以自我為中心時,真愛才會發生。

 

⊙當你在愛的時候,不要忘了靜心。

假使愛與靜心能並行不悖,妳就擁有一隊翅膀使你平衡。

⋯⋯

⊙如果你愛一個人,而且一生一世都在一起的話,

你們之間的親密感將與日俱增,愛將會對你揭開它更深遠的面紗。

 

⊙當愛還在時,讓自己盡量深入地承諾於關係中,愈全然愈好,

讓關係將自己給吸取,那樣一來,愛將能夠令你脫胎換骨。

但如果沒有愛了,則改變是比較好的,

不過也別讓自己對改變上了癮,別讓自己養成改變的習慣。

 

⊙真愛,不是去滿足對方不真切的自我需求,

而是提供他靈魂真正的滋養。

必要時,你必須硬著心腸對他冷淡,甚至無情。

 

⊙要為自己和所愛的人保留靜心的空間,相處時靈魂才能互相滋養。

 

⊙尊重所愛的人,他需要你不斷用心地探索,

找到愛他的新方式,他是個奧秘!

 

⊙愛是唯一能讓人免於執著的自由,它從不佔有,也不嫉妒。

 

by 奧修語錄

 

 

【來自歐林和達本的沉思】

 

愛的意志/自由意志般去愛

 

 

 

【來自歐林和達本的沉思】

 

愛的意志/自由意志般去愛

 

我讓自己的內在變得寧靜

我放掉任何時日的想法

⋯⋯ 這是我的特別時刻

擴大和提升我的意識

 

我把我的手放在我的心頭

我感覺到我慈愛的心

在我內的所有的愛

等著被釋放

 

我的心輪擴展

洋溢著愛

我承認

我是有愛心的人

 

我感覺到能量

在我的太陽神經叢中心

位於我肚臍周圍的區域

 

我提高我愛的意志

透過想像能量流動

從我的太陽神經叢中心

到我的心輪中心

我的心輪中心充滿了愛

愛流進我的頂輪中心

我愛的意志變得更強大

 

我的愛今天是柔軟和溫和的

它輕輕地且溫柔地流出給他人

我提供和邀請

而非推動或控制

我送出溫和柔軟的愛

 

我想到我愛的人

我想像我的愛流動

柔和地以及逐漸地

流出到這個人

我放掉任何需要有我的方式

我與這個人連結

心和心

 

我的愛是一致和穩定的

我喜歡並榮耀自己的一貫

透過我的行動和言語

我提供他人一致的 穩定的愛

無論他們如何對待我

 

我想到我愛的人

我想像我的愛流動

穩定持續

流出到這個人

我的愛是無條件的

 

我今天放掉我對他人的渴求

我的愛沒有條件和判斷

我不對他人強加我的意志

 

我想到我愛的人

我想像

我放掉對這個人的任何渴求

我現在愛這個人

就如他或她一樣

如我一樣 我是自由的

 

我的愛是持久的

我曉得 他人

正在增長任何

以適合他的速度

我放掉改變他人的必要

我接受他們如他們所是

 

我想到我愛的人

我想像提供

我的耐心 接受愛

對這個人

 

我感到我的愛很有雅量

我甚至給愛到那些

對我無愛意者

我聚焦於

他人內在的良善和美麗

 

我肯定地說話

和鼓舞提升我周遭的人

透過我的言語和行動

我表達愛

我用言行

與大家相見

無論他們能

如何回應我的愛

 

我想到我愛的人

我慷慨地給愛

到今天這個人

 

無論我走到哪裡 我散發善意

我的心就像一個發射光的太陽

我帶一縷光線給每個我遇見的人

 

我今天對一個陌生的人散發愛

我散發愛給朋友和親人

我散發愛給我遇到的每個人

 

隨著增加我的愛的意志

並對每個人提供愛心

所有我提供給他人的愛

倍增回來給我更多

 

 

 

 

The Will to Love

Meditation by Orin and DaBen

 

I let myself grow quiet within.

I release any thoughts of the day.

This is my special time to

expand and lift my consciousness.

 

I put my hand on my heart.

I sense my loving heart and

all the love within me,

waiting to be released.

 

My heart center grows

radiant with love

as I acknowledge

what a loving person I am.

 

I sense the energy

in my solar plexus center

located in an area around my navel.

 

I increase my will to love

by imagining energy flowing

from my solar plexus center

into my heart center.

My heart center fills with love.

Love flows into my head center.

My will to love grows stronger.

 

My love is soft and gentle today.

It flows out softly and gently to others.

I offer and invite

rather than push or control.

I send out a gentle, soft love.

 

I think of someone I love.

I imagine my love flowing

softly and gently

out to this person.

I release any need to have my way.

I link with this person

heart-to-heart.

 

My love is consistent and steady.

I love and honor myself consistently

with my actions and words.

I offer others a consistent, steady love,

no matter how they act toward me.

 

I think of someone I love.

I imagine my love flowing

steadily and consistently

out to this person.

My love is unconditional.

 

I release my desires for others today.

I love without conditions and judgment.

I do not impose my will on others.

 

I think of someone I love.

I imagine releasing any desires

I have had for this person.

I now love this person

just as he or she is.

As I do, I am free!

 

My love is patient.

I know that others

are growing at whatever

rate is right for them.

I release the need for others to change.

I accept them just as they are.

 

I think of someone I love.

I imagine offering

my patient, accepting love

to this person.

 

I am generous with my love.

I give love even to those

who are unloving to me.

I focus on the good and beautiful

within others.

 

I speak positively,

and uplift those around me

with my words and actions.

I express love with

my actions and words

to everyone I meet,

regardless of their ability

to respond to my love.

 

I think of someone I love.

I give love generously

to this person today.

 

I spread goodwill wherever I go.

My heart is like a radiant sun of light.

I bring a ray of sunshine to everyone I meet.

 

I radiate love to a stranger today.

I radiate love to friends and loved ones.

I radiate love to everyone I meet.

 

As I increase my will to love

and offer love to everyone,

all the love I offer others

comes back to me multiplied.

 


( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=jean0928702039&aid=7863597

 回應文章

靈婆心語 人生待續
等級:8
留言加入好友
2013/07/09 18:12

愛是生命學習 必先學會愛自己 才懂得愛別人

自己已可全然自主 不求回報  才有真愛 相愛 是無我的進行 把自己融入新的生命中 契合同步

愛是能量源泉  生命本體的聯繫  宇宙萬物的存在因由

仁真卓格爾(jean0928702039) 於 2013-07-17 13:28 回覆:

夢屋子 只緣當下
等級:8
留言加入好友
2013/07/03 08:52
對自己說話,發現自己,原來我還在....~~好像還不差..害羞感恩...
仁真卓格爾(jean0928702039) 於 2013-07-17 13:27 回覆: