網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Sonata Arctica - Paid In Full
2009/12/05 13:08:25瀏覽787|回應0|推薦1
"樂團成立也十年有餘了, 開始嶄露頭角是2000年初他們開始為芬蘭速度金屬國寶 Stratovarius 的歐洲巡迴暖場, 並擔任義大利金屬名團 Rhapsody 的座上賓, 十多個國家的行程和數十場演唱會的經歷讓他們漸漸的為世人所了解. 

2001年底他們更為德國金屬龍頭 Gamma Ray 暖場, 這時的 Sonata Arctica 已非昔日的吳下阿蒙! 我很喜歡他們如行雲流水般的編曲方式, 欣賞看看! (多聽幾遍啦! 不要枉費我加班還偷跑上來貼音樂的苦心)" 
引用自 
http://tw.myblog.yahoo.com/jw!6XpEyTiBEQSXQKZw00Nd3Co-/article?mid=1200 

Sonata Arctica - Paid In Full 


I was nowhere near ready when all it ended 
我在這裡即將準備好,當所有的一切結束 
So I hoped we could find a new day, cannot live without you 
因此我希望我們可能發現新的一天,不可以依賴您生存 
You gave me the chance, time and again in vain 
您給了我機會,反覆徒然 
Now my feelings for you 
现在我感覺到您的感覺 
Every tear, every smile, paid in full 
每滴淚,每個微笑,被支付 
Wrecked the chain, but no longer can I take the pain 
擊毀了鏈子,但是我不能承受痛苦太久 
[Chorus] 
[合唱] 
It's hard for me to love myself right now 
現在很難愛我自己 
I waited, hated, blamed it all on you 
我在等待著,恨著,責備著你的全部 
Needed to be strong, yet I was always too weak 
需要堅強,我總是太懦弱 
So again only blamed myself for this state we are in 
所以只能再次責備我們自己是這個狀態 
I will take what you have for me now, it's not too late 
現在我將持有您給予我的,這不太晚 
Did you change? I did too 
您是否改變了? 我也是 
Love can grow from the last grain 
愛可以從穀物增長 
[Chorus] 
[合唱] 
It's hard for me to love myself right now 
現在很難愛我自己 
I waited, hated, blamed it all on you 
我在等待著,恨著,責備著你的全部 
I need you less and less every day 
我每天越來越少需要你 
Fix this moral decay 
修復這道德朽爛 
Yet I've grown to love you even more 
我為愛你成長更多 
My fault that you then turned another cheek 
我的缺點讓你轉過頭 
You mouth the words, you're not ready to speak 
您裝腔作勢地說詞,這不是您真正想說的 
You're scared of me, although I never had a clue 
您驚嚇我,雖然我未曾證明 
That I'd become so much stronger than you 
我會變得比您還坚强 
[Solo] 
[獨奏] 
I will take what you have for me now if it's not too late 
現在我將持有您給予我的,這不太晚 
If you like I will leave, I will not miss the last train again 
如果您喜歡,我將離開,我不再會錯過最後一班火車 
[Chorus] 
[合唱] 
It's hard for me to love myself right now 
現在很難愛我自己 
I waited, hated, blamed it all on you 
我在等待著,恨著,責備著你的全部 
It's hard for me to love your face right now 
現在很難愛你的面容 
I'm waiting, hating, needing, being me 
我是在等待中,恨著,需要著,是我 
I need you less and less 
我越來越少需要您 
And every day leads us farther away 
並且每天帶領我們走上天父之路 
From that moment 
從那片刻 
[Chorus] 
[合唱] 
It's hard for me to hate myself right now 
現在我很難恨自己 
Finally I'm understanding me 
最终我將明白自己 
One day we may have whole new me's and you's 
一天我們也許將有新的我和新的你 
But first I need to learn to love me too . 
但是首先我需要學也會去愛自己




( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=3560586