網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
My Selene - Sonata Arctica我的月神
2009/12/04 14:41:19瀏覽598|回應0|推薦2
兩頭狼型的海浪衝著船耶
很帥的專輯封面



Nocturnal poetry: 夜間詩:
Dressed in the whitest silver you'd smile at me 穿著白的銀你對我微笑
Every night I wait for my sweet Selene 每天晚上我等待我的甜塞勒涅

But still... 但仍然...

Solitude's upon my skin 孤獨升上我的皮膚時
A Life that's bound by the chains of reality ,在約束鏈的現實的生活
Would you let me be your Endymion? 請問你讓我成為你的恩迪米恩?

I would 我想
Bathe in your moonlight and slumber in peace 沐浴在月光下沉睡的和平
Enchanted by your kiss in forever sleep 陶醉在你的吻永遠睡眠

But until we unite 但是,直到我們團結
I live for that night 我存在的那個晚上
Wait for time 等待時間
Two souls entwine 兩個靈魂纏繞

In the break of new dawn 在打破新的曙光
My hope is forlorn 我的希望渺茫
Shadows they will fade 陰影,他們會褪色
But I'm always in the shade 不過,我總是在樹蔭
Without you... 沒有你...

Serene and silent sky 寧靜的天空和沉默
Rays of moon are dancing with the tide 射線對月球的舞蹈潮流
A perfect sight, a world divine 一個完美的視覺,神聖的世界

And I... 和我..

The loneliest child alive 最孤獨的孩子還活著
Always waiting, searching for my rhyme 總是等待,尋找我的韻
I'm still alone in the dead of night 我仍然獨自在夜間死亡

Silent I lie with a smile on my face 沉默我躺在微笑著對我的臉
Appearance deceives and the silence betrays 外觀欺騙和背叛的沉默

As I wait for the time 正如我等待的時間
My dream comes alive 我的夢想開始活躍
Always out of sight 總是讓人看不見
But never out of mind 但從來沒有被忘記

And under waning moon 下殘月
Still I long for you 我仍渴望你
Alone against the light 僅針對光
Solitude am I 我孤獨

In the end I'm enslaved by my dream 最後,我奴役我的夢想
In the end there's no soul who'd bleed for me 最後有沒有靈魂,沒有誰願意為我流血

Hidden from daylight I'm sealed in my cave 隱藏從白天我在我的洞穴密封
Trapped in a dream that is slowly turning to nightmare, 被困在夢中,慢慢地轉向惡夢,
Where I'm all alone 如果我獨自
Venial is life when you're but a dream, Venial是當你的生活,但一個夢,
The book is still open the pages as empty as me 這本書仍然是開放的頁面空如我

[SOLO] [獨奏]

I cling to a hope that's beginning to fade 本人堅持,是希望的開始消失
Trying to break the desolation I hate 試圖打破落寞我恨

But until we unite 但是,直到我們團結
I live for that night 我存在的那個晚上
Wait for time 等待時間
Two souls entwine 兩個靈魂纏繞

In the break of new dawn 在打破新的曙光
My hope is forlorn 我的希望是渺茫
We will never meet 我們將永不滿足
Only Misery and me 只有苦難和我

This is my final call 這是我最後呼籲
My evenfall 我總是墬落
Drowning into time  溺斃於時間
I become the night 我變成夜

By the light of new day 鑑於新的一天
I'll fade away 我會消失
Reality cuts deep 現實削減深
Would you bleed with me 你會跟我放血
My Selene?我的塞勒涅?
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=3558036