字體:小 中 大 | |
|
|
2008/06/06 01:51:01瀏覽385|回應0|推薦1 | |
電影“綠卡”中的一幕。 時間跨度長約20年的期間,我前後在三個大洲三個城市看這部電影。第三次看時,我才聼懂男主角在說什麽。 世界上的科技強國,都是擁有超強的“學以致用”的人才,好比英美,日德。他們將國防研究的成果轉變成民生用品的製作,用銷售民生用品的利潤,除了抵消國防研發費用,在實踐過程中,又再二次研發。 以工廠做例子最容易理解。 以“綠卡”的種番茄為例,除了要拿番茄種子,農藥之外,還要看天氣,土壤;還要教導小朋友動手種。最後,還要看看在相同的地方是否也可以種植其它的葉菜。 任何技術,必須用科學方法,使其簡易又廣泛,價格低廉的為人類服務,這才是真科學。 除了讀書做學問也一樣,要學以致用才是讀書的目的,否則,就是一尾斯文的啃書寶寶罷了;其他,像讀到勵志的文章,健康養生,培養好習慣的文章等等,也是要能將文内的方法實際運用,不然,讀了和沒讀,有何兩樣? 能力,就是將知識運用出來。 波斯猫喵喵: انتقال تکنولژی: به وسیله ی سیستم دانایی منتقل به استعمال یک تمایشای از فیلم " کارت سبز" است. نقشه ی اصلی زن می خواست از طریق سبز و خرم کردن به بچثّه های در محله ی فقیر نشین کمک کند، امّا، دلگرم اش به علت دلسردی از نقشه ی اصلی مرد خاموش سده است. نقشه ی اصلی مرد گفت: گلها، سبز و خرّم که نمی توان خورد، چه فایده دارد؟ چرا گوجهفرنگی را نمی کاری؟ تقریباً در طول بیست سال من توی سه شهر واقع در سه قاره این فیلم را سه بار دیده ام. بار سوّمی که من حروف نقشه ای اصلی مرد را متوجه شده ام. قبل از آن وقت، من مثل نقشه ی اصلی زن بودم که زیبای را دوست واشتم، ایده ال را دوست داشتم، دوست داشتم با روشهای که من دوست داشتم این دنیا را دوست بدارم. مثل نقشه ی اصلی زن در این فیلم، او گلها و سبز و خرّم را دوست دارد، به نظرش، بچّه های در محله ی فقیرنشین هم حق دارند از زیبای گلها و سبز و خرّم لذّب ببرند. بنابراین، با مقداری دوستانش به طور داوطلب، در اوقلت تعطیلات، برای این بچّه ها سبز و خرّم می کارند. نقشه ای اصلی مرد به عنوان آدم تجربهدار، با او گفت که به بچّه های در محله ی فقیرنشین، معده از بازی مهمتر است، ملزومات از ایده آل ضروری است. در این دنیا، همه کشورها با فناوری قوی، نخبه های دارای بیشتر قدرت را دارند که می توانند از دانایی به عملکرد انتقال بکنند، مثل ایگلستانف آمریکا، ژاپن و آلمان. این نخبه ها نتیجه ها ناشی از مطالعه ی دفاعی را به ساخت و ساز جنسیهای روزمره انتقال می کنند و با سود ناشی از فروختن این جنسیهای روزمره، به جز مخارجی معالعه ی دفاعی را حذف می کنند، به علاوه، در مرحله ی عملکرد، دوبار مطالعه و توسعه می کنند. رفتاری "از دانایی به عملکرد انتقال کردن"، معمولً "قدرت کارکرد""مهارت دستی" نامیده اند. امّا، من شخصاً تمایل دارم " دانایی منتقل به استعمال " می نامم، که به نام اختصاری، "دانایی منتقل" می شود. برای مثال، می توان کارخانه کوچکی را به آسان فهمید. در یک کارخانه کوچک، بعد از تمام کردن نمونه ها، شروع به کردن تولید خجم کنند. تجربه ها موفقی در انجام دادن نمونه ها در آزمایشگاه را به ساختن تعدادی کثیری در خط تومید مسئول متصدهای "دانایی منتقل" است. در کارخانه بزرک، متصدهای "دانایی منتقل" نه تنها تکنولژ را از مقام بالاتر (یعتی بخش مهندسی) به عهده می گیرند، بلکه کارکرد عملی در خط تومید نتیجه می گیرند تا به مقام بالاترمنهکس کنند چه تکنولژی بیستری به نیاز دارد. گوجه فرنکی کاشتن را در فیلم "کارت سبز" برای مثال می گیریم. به جز دانه های گوجه فرنگی، داروی کشتن رایافتن، هوا و آب تحقیقت کردن، خاک و زمین آزمایش کردن هم ضروری است. به اضافه، به بچّه ها آموزش دادن هم لزوم است. عاقبت می بینند اکر امکان دارد که سبزیجات بیشتری هم می توان کارد. هر چه فناوری فایده باشد، باید با استفاده از روشهای علمی، ساده و گستری شد ، با قیمت پایین به انسان خدمت عرضه کرد. این علوم حقیقی است. درس خواندن و مطالعه مثل هم است. هدف درس خواندن با استفاده از دانایی است. در غیر صورت، خواندگان صرف کرم کتاب آرامی استند. به علاوه، وقتی ما مقاله ها مثل مقاله های امیدوار کنندهف مقاله ها درباره سلامتی و تندرستی کردن و مقاله ها درباره پرورش عادتهای خوبی را می هوانیم، ما باید روشها در این مقاله ها را به کارکرد عمل کنیم. اکرنه، در میان خوانده ایم و با خواده ایم، چه فرقی دارد؟ |
|
( 知識學習|商業管理 ) |