網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Cheap Trick----Can't Stop Falling Into Love
2011/01/08 00:05:46瀏覽814|回應0|推薦2

這是Cheap Trick在1990年"Busted"專輯中的一首歌。

在前一張專輯"Lap Of Luxury"的高峰之後,搖滾樂逐漸沒落,
Cheap Trick也受到了影響,這張專輯的銷售量不佳;然而他們
未曾中斷音樂之路,直到現在,經歷了將近四十年的音樂生涯
,現在的Cheap Trick仍然繼續寫著他們的歷史。

這首歌有著輕快悠揚的動人旋律,
帶著些甜蜜蜜的飄飄然,充滿魅力的歌聲,
娓娓地訴說著令人無法抗拒的愛情。

(MV)  https://youtu.be/QgXGb-BiU-8


Hey little ladies
There’s some cool young dude
Just standin’ in line
Waitin’ for you
There’s a girl in the corner
With a jacked up dress
She’s got legs for miles
But her face looks a mess
嘿,小淑女們,有些很酷的年輕小子正排著隊等妳,

角落裡有個女孩,穿著開高衩的衣裳,
她有修長的腿,然而她的臉看起來一團糟。

There’s always something for everyone
But a love can be suicide 

Oh yeah
It’s just what you’ve been waiting for
And I know it can’t be denied
愛情總帶給人們些東西,卻也可能帶來毀滅。
就如同妳一直等待著的,而我也知道它難以抗拒。

Can’t stop fallin’ into love
What’s my heart been dreamin’ up
Who’s that falling’ into love
Is it you I’m thinkin’ of
無法停止陷入愛情,那是我所夢寐以求的,

那是誰正陷入愛情呢?是否是我所想起的妳呢?

Hey rock ’n rollers
What’s a happenin’ with you
You’ve got the itch
Well I’ve got it too
It’s hard to be a winner every time
But I know you take it,
you can make it all right
嘿,搖滾樂手,你發生了什麼事?

你已蠢蠢欲動了,我也是如此,
很難每一次都勝利,
但我知道你去做了,你可以做得很好。

It’s time that you just can’t hide
But I can’t control myself
Oh no no no
I know what you’ve been waitin’ for
’cause love can’t be denied yeah oo
現在是妳不能躲藏的時候,
然而我無法控制自己,
我知道妳在等待什麼,
因為愛情讓人無法抗拒。

Can’t stop fallin’ into love
What’s my heart been dreamin’ up
Who’s that falling’ into love
Is it you I’m thinkin’ of
無法停止陷入愛情,那是我所夢寐以求的,

那是誰正陷入愛情呢?是否是我所想起的妳呢?

There’s always somethin’ for everyone
And I know what you mean in my eyes

I just can’t control myself

And I fall for it every time oh yeah

愛情總帶給人們些東西,而我知道妳的意思,
我無法控制自己,於是每一次我都陷在愛中。

Can’t stop fallin’ into love

What’s my heart been dreamin’ up
Who’s that falling’ into love
Is it you I’m thinkin’ of
無法停止陷入愛情,那是我所夢寐以求的,
那是誰正陷入愛情呢?是否是我所想起的妳呢?

Can’t stop fallin’ into love
What’s my heart been dreamin’ up
No matter what I think or do or say hey
I keep fallin’ into love
無法停止陷入愛情,那是我所夢寐以求的,
無論我想什麼.做什麼或說什麼,
我會一直沉醉在愛中。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4769507