網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Cheap Trick----The Flame
2010/12/30 16:44:03瀏覽1177|回應0|推薦5

這是Cheap Trick在"Lap Of Luxury"專輯中的冠軍曲。

成軍多年的這支樂團,在
1988年因這首歌獲得前所未有的冠軍殊榮,
而這張專輯也因多首歌曲之佳績而獲得白金唱片的肯定。

主唱Robin Zander號稱有多變的嗓音,他的現場演唱比錄音室的作品更精采,
沒有過度誇大的肢體表現,沉靜不多話的他,只是專注的演唱,就能讓豐富
的情感流瀉在旋律之間。

仍然是一首扣人心弦的抒情曲,也是Cheap Trick在80年代的代表作。

(MV)  https://youtu.be/2u6uXuT9pm4

 

Another night slowly closes in,
And I feel so lonely.
Touching heat freezing on my skin,
I pretend you still hold me.
另一個夜晚慢慢地來臨,

我感到如此孤單,
曾經觸摸著我的溫度漸漸冰冷,
但我假裝妳仍擁抱著我。

Im going crazy, Im losing sleep.
Im in too far, Im in way too deep over you.
I cant believe youre gone.
You were the first, youll be the last.
我快要發狂,我失眠了,
我因為妳而深陷,
我不能相信妳已遠離,
妳是我的最初,也是我的最終。

Wherever you go, Ill be with you.
Whatever you want, Ill give it to you.
Whenever you need someone to lay your heart and head upon.
Remember: after the fire, after all the rain,
I will be the flame.
I will be the flame.
無論妳要往何處,我將與妳同行,
無論妳想要什麼,我都願意給妳,
無論何時當妳需要慰藉與支持,
請妳記得,在風風雨雨之後,
我將是那火焰。

Watching shadows move across the wall
Feels so frightening
I wanna run to you I wanna call
But Ive been hit by lightning
Just cant stand up for falling apart
Cant see through this veil
Across my heart over you
Youll always be the one
You were the first
Youll be the last
看著影子跨過了牆,讓我感到恐懼,
我要奔向妳,我想要告訴妳,
然而我受到了強烈的打擊。
我不能忍受分離,
我無法跨越心中的障礙。
妳永遠是我的最愛,
妳是我的最初,也是我的最終。

Wherever you go, Ill be with you.
Whatever you want, Ill give it to you.
Whenever you need someone to lay your heart and head upon.
Remember: after the fire, after all the rain,
I will be the flame.
I will be the flame.
無論妳要往何處,我將與妳同行,
無論妳想要什麼,我都願意給妳,
無論何時當妳需要慰藉與支持,
請妳記得,在風風雨雨之後,
我將是那火焰。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4725365