網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Cheap Trick----Ghost Town
2010/12/23 07:46:04瀏覽1092|回應0|推薦2

這是Cheap Trick在1988年"Lap Of Luxury"專輯中的一首失戀悲歌,
悲傷的旋律中,Robin Zander 以憂鬱的歌聲唱著失去所愛的空虛落寞。

Robin的歌聲非常動人,我很喜歡他的現場演唱,
喜歡他傾盡感情的詮釋,讓幽幽的哀傷迴盪在詞曲之間,
每每在旋律的高處緊皺著眉眼唱出悲淒的高音,
於是隨著這首歌的旋律起伏,也娓娓道出無止境的心痛與哀傷。

(MV)  https://youtu.be/Zwss-tb-h_U

Well the streets are all crowded
Lots of people around
And theres music playing
But I cant hear a sound
Just the sound of the rain
Falling silently down
Livin aint been livin
Since you put down
Yeah, life goes on around me every day
But it might as well be half a million miles away
街道人潮擁擠,
音樂正播放著,然而我卻聽不見,
只聽到雨靜靜落下的聲音。
自從妳離開後,我不再有活著的感覺。
每天還是要生活,但是一切卻離我千里之遠。

Its like a ghost town without your love
Like a ghost town without your love
Like a ghost town, baby, cant you see?
Its a ghost town until you come back to me
Oo, oo, till you come back to me
 
沒有妳的愛,我彷彿在無人的鬼城,
妳能了解嗎?就像無人的鬼城,
直到妳回到我身邊。

Well I wish I still had you
Had you here next to me
Baby, where did you go?
Baby, why did you leave?
Though the world, it keeps turnin
But it dont turn for me
Without you in my life
My life aint no place to be
Theres only lonely days and empty nights
Aint the same without you, baby, nothin feelin right

我希望我還擁有妳在身旁,
Baby
,妳在哪裡?為何妳要離開?
雖然世界持續運轉,然而它並不因我而轉,
我的生命沒有妳,不再有意義,
只剩下孤單的白天和空虛的夜晚,
沒有了妳,一切都不一樣了,
所有的感覺都不對了。

Darlin, I wanna leave this town
Dont wanna be around
Im gonna leave this town
親愛的,我要離開這裡,
我不要再待在這裡,
我要離開這個無人的鬼城。

Its like a ghost town without your love
Like a ghost town without your love
Like a ghost town, baby, cant you see?
Its a ghost town until you come back to me
Oo, oo, till you come back to me
 
沒有妳的愛,我彷彿在無人的鬼城,
妳能了解嗎?就像無人的鬼城,
直到妳回到我身邊。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4717676