網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Bon Jovi----I'll Be There For You
2010/12/02 23:08:35瀏覽1702|回應0|推薦3


這是Bon Jovi 在1988年的" New Jersey"專輯中的一首抒情經典,
曾在Billboard排行榜上贏得冠軍寶座。

都說搖滾樂團的抒情曲最為醉人,一點也沒錯。

狂放的吶喊,椎心的嘶吼,在強烈的樂聲中,
唱著無限的追悔與遺憾,也祈求著微乎其微的奇蹟。

(MV)https://youtu.be/mh8MIp2FOhc

I guess this time youre really leaving
I heard your suitcase say good-bye
And as my broken heart lies bleeding
You say true love in suicide
我想這一次妳是真的要離開了,
我聽到妳的手提箱在向我道別,
我破碎的心在淌著血,
因為妳說真愛已不在。

You say youre cried a thousand rivers
And now youre swimming for the shore
You left me drowning in my tears
And you wont save me anymore
Now Im praying to God youll give me one more chance, girl
妳說妳的淚水已流成河,
現在妳正努力泅向岸邊,
妳讓我淹沒在淚水中,
卻不再向我伸出援手,
我向上帝祈求,希望能有再一次的機會。

Ill be there for you
These five words I swear to you
When you breathe I want to be the air for you
Ill be there for you
我將永遠陪在妳的身旁,
這是我對妳的誓言,
當妳呼吸時,我願是妳所呼吸的空氣,
我將永遠陪在妳的身旁。

Id live and Id die for you
Steal the sun from the sky for you
Words cant say what a love can do
Ill be there for you
我願為妳生. 為妳死,
我願為妳偷取天上的太陽,
我的愛無法用言語表達,
我將永遠陪在妳的身旁。

I know you know were had some good times
How they have their own hiding place
I can promise you tomorrow
But I cant buy back yesterday
And Baby you know my hands are dirty
But I wanted to be your valentine
Ill be the water when you get thirsty, baby
When you get drunk, Ill be the wine
我們曾擁有美好的時光,
然而這些日子早已不再。
我能對妳承諾未來,
卻無法挽回逝去的過往,
妳知道我做得不好,
我還是想成為妳的情人。
當妳口渴時,我願成為水,
當妳喝醉時,我願是那酒。

Ill be there for you
These five words I swear to you
When you breathe I want to be the air for you
Ill be there for you
我將永遠陪在妳的身旁,
這是我對妳的誓言,
當妳呼吸時,我願是妳所呼吸的空氣,
我將永遠陪在妳的身旁。

Id live and Id die for you
Steal the sun from the sky for you
Words cant say what a love can do
Ill be there for you
我願為妳生. 為妳死,
我願為妳偷取天上的太陽,
我的愛無法用言語表達,
我將永遠陪在妳的身旁。
 
And I wasnt there when you were happy
I wasnt there when you were down
I didnt mean to miss your birthday, baby..
I wish Id seen you blow those candles out
當妳快樂時,我不在妳身旁,
當妳難過時,我也不在妳身旁,
我並非有意要錯過妳的生日,
我真心希望能看著妳吹熄蠟燭。 


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4656502