網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Bon Jovi----Born To Be My Baby
2024/04/25 21:53:48瀏覽314|回應0|推薦11

這是Bon Jovi在1988年第四張專輯"New Jersey"中的一首歌,在當時的排行榜上也有著不錯的成績。
詞曲之間展現出堅毅與執著,強勢而霸氣地認定彼此就是唯一,堅持著信念勇往直前。依然是熱情有勁的暢快淋漓,散發著無窮的搖滾魅力。

很喜歡這首歌的單曲封面,樸拙的刻字表達的愛情宣言,單純且可愛。

Rainy night and we worked all day
We both got jobs cause theres bills to pay
We got something they cant take away
Our love, our lives
下著雨的夜晚,我們已工作了整天,
我們都有工作,為了謀生,
有些東西是別人無法拿走的,
那是我們的愛,我們的生命。
Close the door, leave the cold outside
I dont need nothing when Im by your side
We got something thatll never die
Our dreams, our pride
關上門,將寒冷留在門外。
當我在你身旁,我什麼都不需要。
我們擁有不會消失的東西,
我們的夢想,我們的驕傲。
My heart beats like a drum (all night)
Flesh to flesh, one to one (and its alright)
And Ill never let go cause
Theres something I know deep inside
我的心跳像在打鼓,
我們緊緊相依著,
我永遠不會放手,
因為我深深相信著.....
You were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
We got something to believe in
Even if we dont know where we stand
Only God would know the reasons
But I bet he must have had a plan
Cause you were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
我們有同樣的信念,
即使我們不知道身在何處。
只有上帝知道這是為什麼,
但我相信這些都在祂的計畫中。
因為妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
Light a candle, blow the world away
Table for two on a TV tray
It aint fancy, baby thats OK
Our time, our way
點亮蠟燭,把世界拋到一邊,
我們在電視櫃的桌上吃著晚餐,
一點也不豪華,但是還可以,
這是我們的時光,我們的方式。
So hold me close better hang on tight
Buckle up, baby, its a bumpy ride
Were two kids hitching down the road of life
Our world, our fight
抱緊我,最好再抱緊一點,
繫好安全帶,這將是一段崎嶇的道路,
我們是兩個在人生道路上前行的孩子,
這是我們的世界,我們的旅程。
If we stand side by side (all night)
Theres a chance well get by (and its alright)
And Ill know that youll be live
In my heart til the day that I die
若是我們能肩並肩站在一起,
將會有機會度過這一切。
而我知道,妳將一直活在我心中,
直到我死去的那天。
Cause you were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
因為妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
We got something to believe in
Even if we dont know where we stand
Only God would know the reasons
But I bet he must have had a plan
Cause you were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
我們有同樣的信念,
即使我們不知道身在何處。
只有上帝知道這是為什麼,
但我相信這些都在祂的計畫中。
因為妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
My heart beats like a drum (all night)
Flesh to flesh, one to one (and its alright)
And Ill never let go cause
Theres something I know deep inside
我的心跳像在打鼓,
我們緊緊相依著,
我永遠不會放手,
因為我深深相信著....
Cause you were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
因為妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
We got something to believe in
Even if we dont know where we stand
Only God would know the reasons
But I bet he must have had a plan
Cause you were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
我們有同樣的信念,
即使我們不知道身在何處。
只有上帝知道這是為什麼,
但我相信這些都在祂的計畫中。
因為妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
You were born to be my baby
And baby, I was made to be your man
妳註定就是我的寶貝,
而我本就是為妳而生。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=175620044