網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Bon Jovi----Keep The Faith
2010/12/06 23:13:13瀏覽1681|回應1|推薦4

這是Bon Jovi在1992 年"Keep The Faith"專輯的同名單曲。

狂野而強悍的聲音表情,搶眼地主導著整首歌的靈魂,
於是旋律的陪襯變得極為次要,除了留給吉他Solo些許空間之外。

是非常過癮的重裝搖滾,有著讓人熱血沸騰的強烈能量,
是一種率性的勇往直前,是一種霸氣的唯我獨尊,
這是我所感受到的Jon Bon Jovi。

(MV)https://youtu.be/eZQyVUTcpM4

Mother mother tell your children
That their time has just begun
I have suffered for my anger
There are wars that cant be won
母親啊, 請告訴妳的孩子們,
他們的時代正要開始。
我陷在自己的憤怒中,
有些戰爭是我們無法戰勝的。

Father father please believe me
I am laying down my guns
I am broken like an arrow
Forgive me
Forgive your wayward son
父親啊 請相信我,
我正放下手中的槍,
我像一隻斷了的箭,
請原諒我,
原諒你那叛逆的兒子。

Everybody needs somebody to love
(mother, mother)
Everybody needs somebody to hate
(please believe me)
Everybodys bitching
cause they cant get enough
And its hard to hold on
When theres no one to lean on
每個人都需要去愛人,
每個人都需要去恨人,
每個人都在抱怨,
因為他們得不到滿足,
當沒有人依靠時很難撐下去。

Faith: you know youre gonna live thru the rain
Lord you got to keep the faith
Faith: dont let your love turn to hate
Right now we got to
Keep the faith
Keep the faith
Keep the faith
Lord we got to keep the faith
你知道你可以熬過這場風雨,
你必須堅定信念,
不讓你的愛轉成恨。
現在我們必須堅定信念,
我們要堅定信念。

Tell me baby when I hurt you
Do you keep it all inside
Do you tell me als forgiven
And just hide behind your pride
當我傷了你時請告訴我,
你是否一直默默承受,
你是否原諒我所做的一切,
而用驕傲將自己掩藏。

Everybody needs somebody to love
(mother, father)
Everybody needs somebody to hate
(please dont leave me)
Everybodys bleeding
cause the times are tough
Well its hard to be strong
When theres no one to dream on
每個人都需要去愛人,
每個人都需要去恨人,
每個人都因為殘酷的生活而傷痕累累,
當沒有夢想時很難變得堅強。

Walking in the footsteps
Of societys lies
I dont like what I see no more
Sometimes I wish that I was blind
Sometimes I wait forever
走在這個充滿謊言的社會中,
我不喜歡我所看到的一切,
有時我希望自己是個瞎子,
有時我想永遠等待著。

To stand out in the rain
So no one sees me cryin
Trying to wash away the pain
站在雨中,這樣就沒人看見我的眼淚,
我想洗去內心的傷痛。

Mother father
Theres things Ive done I cant erase
Every night we fall from grace
Its hard with the world in yours face
Trying to hold on, trying to hold on
父親母親啊,
我曾做過些無法挽回的事,
每個夜晚,我們讓自己墮落,
難以面對這樣的世界,
努力堅持著,我們正努力堅持著。

Faith: you know youre gonna live thru the rain
Lord you got to keep the faith
Faith: dont let your love turn to hate
Right now we got to keep the faith
Faith: now its not too late
Try to hold on, trying to hold on
Keep the faith
你知道你可以熬過這場風雨,
你必須堅定信念,
不讓你的愛轉成恨。
現在我們必須堅定信念,
永遠不會太遲,
努力堅持著,我們正努力堅持著,
堅定信念。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4668506

 回應文章

Norum
這首歌
2011/07/14 21:36
除了這首歌之外,還有 someday i'll be satursday night  在 1994 年的精選中,我也蠻喜歡的
Vivian爬格子(avivian) 於 2011-07-15 14:37 回覆:

Bon Jovi的歌我所聽過的並不多。我比較喜歡年輕時的Bon Jovi,非常的活力有勁。
你所推薦的歌,我沒聽過,會試著找來聽聽看。