網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Bon Jovi----Have A Nice Day
2010/11/25 13:11:22瀏覽1294|回應0|推薦4

這是Bon Jovi 在2005年的專輯"Have a Nice Day"中的同名單曲。

又是一首充滿陽光的歌曲,節奏明朗的樂聲中,傳遞著生命的活力。中段的吉他Solo雖短,卻有著畫龍點睛的效果。

這首歌的MV別具創意,將信筆塗鴉的笑臉圖案貫穿整部MV,令人連連驚喜! 橘紅色的溫暖笑臉,有點狂傲的眉毛,有點使壞的嘴角,彷彿是Jon Bon Jovi 的Q版在城市的各個角落出現,傳達著這首歌所要表達的意念----走自己的路,讓自己有美好的一天!

Bon Jovi 的作品大多有著活潑熱鬧的氛圍,主唱Jon的嗓音自年輕到現在還是一樣的沙啞狂放,在他身上似乎感覺不到歲月的痕跡,應該是永不停歇的搖滾能讓人保持年輕吧。

Why, you wanna tell me how to live my life?
Who, are you to tell me if its black or white?
Mama, can you hear me? Try to understand.
Is innocence the difference between a boy and a man.
My daddy lived the lie, its just the price that he paid.
Sacrificed his life, just slavin away.
為什麼,你要教我怎麼過生活?
你是誰,你要教我區辨是非黑白
?
老媽,請聽我說,我想知道,

男孩與男人的不同在於是否擁有純真?
老爸的一生活在謊言中,付出了代價,

他犧牲了他的一生,毀了自己的一切。

Ohhh, if theres one thing I hang onto,
That gets me through the night.
I aint gonna do what I dont want to,
Im gonna live my life.
Shining like a diamond, rolling with the dice,
Standing on the ledge, I show the wind how to fly.
When the world gets in my face,
I say, Have A Nice Day.
Have A Nice Day
什麼能幫助我穿越黑夜,
我不願去做我不想做的事,
我要過自己的人生。
我要像鑽石般閃耀,我要與骰子一起轉動,
站在高處,我告訴風如何飛翔,
當我面對這個世界,我說,願我們有美好的一天。

Take a look around you; nothings what it seems
Were living in the broken home of hopes and dreams,
Let me be the first to shake a helping hand.
Anybody brave enough to take a stand,
Ive knocked on every door, on every dead end street,
Looking for forgiveness,
whats left to believe?
看看你的四週,任何事都不是它看起來的樣子,
我們活在沒有希望跟夢想的地方。
我願意第一個伸出援手,
是否有人能勇敢地站出來,
我在每條大街小巷敲著每一戶的大門,
我尋求著被寬恕,
還有什麼能相信? 

When The world keeps trying, to drag me down,
Ive gotta raise my hands, gonna stand my ground.
Well I say, Have A Nice Day.
Have A Nice Day
Have A Nice Day
當全世界持續地阻礙我,
我會舉起我雙手,我會昂然屹立,
我說,願我們有美好的一天。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4609349