網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Europe----Here Comes The Night
2010/08/31 13:52:08瀏覽524|回應0|推薦0

這是"Le Baron Boys" Demo中的一首歌,又是一首未發表於正式專輯
的好歌,不禁要感嘆,"Prisoners In Paradise"真的有太多遺珠了!

這首歌的樂音強烈而沉重,歌聲激昂卻憂鬱,是一首非常悲傷的歌。
這個時期的Europe,歌曲的風格不再有早期的單純熱情,似乎有許多的
感受要抒發,於是讓歌曲不單單是音符與節奏了,而是含著血淚的、來
自心底的聲音。


 
Listen up, this is how the story goes
聽著,這是關於這個故事的進行.....

Here comes the night
Its gonna be a long and lonely night
Oh Lord, I pray its gonna be alright
這一夜來臨了,
它將是個漫長而寂寞的夜晚,
上帝啊,我祈求著一切都好。

As I walk down this dusty road
My heart weights down like a heavy load
My spirit finds its way across the ocean
我走在灰塵瀰漫的路上,
我的心負載著沉重的負擔,
越過了海洋,我的靈魂找到了方向。


And my soul cries out for leaving now
I have got to get back home somehow
She stole my heart, oh how my spirit cried
cause I had to leave and it broke me up inside
我的靈魂呼喊著要離開,
我必須設法回到我的家,
她偷走了我的心,我的靈魂在哭泣,
因為我必須離開,我的內心已被擊碎。

Here comes the night
Its gonna be a long and lonely night
I see tomorrow in a different light
this long and lonely night
這一夜來臨了,
它將是個漫長而寂寞的夜晚,
我知道明天將壟罩著不同的亮光,
然而這是個漫長而寂寞的夜晚。

Ive got a weary head and worn out shoes
a bottle of rum and as I sing the blues
the bitter wind sends shivers down my spine
我有著一身的疲憊,穿著磨壞了的鞋,
帶著一瓶甜酒,唱著憂鬱的藍調,
刺骨的寒風讓我不禁顫抖。

Im a ramblin man with a ramblin mind
I left my loved ones far behind
She stole my heart, oh how my spirit cried
Cause I had to leave and it broke me up inside
我是個漂泊的人,帶著一顆流浪的心,
我遠遠地捨棄了我所愛的人,
她偷走了我的心,我的靈魂在哭泣,
因為我必須離開,我的內心已被擊碎。

Here comes the night
Its gonna be a long and lonely night
Oh Lord, I pray its gonna be alright
This long and lonely night
這一夜來臨了,
它將是個漫長而寂寞的夜晚,
上帝啊,我祈求著一切都好,
在這個漫長而寂寞的夜晚。

Oh bless my soul, what have I done
Im bound to face this world alone
a drifter I was meant to be
With noone there for company
But if one day down there road I can,
Would you look my way
Would you take me back again
求神賜福於我的靈魂,以及我做過的一切,
我決心要獨自面對這個世界,
我注定要漂泊,沒有人和我在一起,
然而如果有一天,我能走上這條路,
妳會別過頭去嗎?
或是妳將再次帶我回頭?

Here comes the night
Its gonna be a long and lonely night
Oh Lord, I pray its gonna be alright
this long and lonely night
這一夜來臨了,
它將是個漫長而寂寞的夜晚,
上帝啊,我祈求著一切都好,
在這個漫長而寂寞的夜晚。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4366559