網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
老爹媽越來越年輕好看了!
2013/09/06 04:44:33瀏覽237|回應0|推薦3
嬌嬌嫩嫩的95歲老人 Though 95, my mom is still looks young and tender
嬌嬌嫩嫩的95歲老人
Though 95 years old, my mom still looks young and tender
老爸的英文仍然寶刀未老; 他是我當年上初中之前的第一個英文老師 My dad's English is almost as good;  actually, he was my first English teacher before I entered middle school.
老爸的英文仍然寶刀未老; 說來,他還是我當年上初中之前的第一個英文老師呢!
My dad's English is almost as good;  actually, he was my first English teacher before I even entered middle school.
來!來!來!趁著陽光美好,後院裏照張相。 媽說,照快一點,妳爸的手壓在我膀子上,快要把我壓扁了... Let's take some pictures in the backyard while the sunshine is beautiful; my mom said,
阿梅,請妳幫我們照一張..... I asked the maid to take a pictures for us....
阿梅,請妳幫我們照一張.....
I asked the maid to take a pictures for us....
讓我們脫了帽子,再照一張....不行了!妳爸的手,我受不了啦......好好好,媽,我來托住爸的手..... Let's take another pictures with hat....O I can't handle it any more, your dad's hand......Okay, okay, okay, mom, I will lift dad's hand for you...
讓我們脫了帽子,再照一張....不行了!妳爸的手,我受不了啦......好好好,媽,讓我來托著爸的手.....
Let's take another pictures without our hat....O I can't handle it any more, your dad's hand is crushing me......Okay, okay, okay, mom, I will lift up dad's hand.....
我喜歡自己來給我們三人照..... I enjoy taking pictures for ourselves
我喜歡自己來給我們三人照.....哇,我爸媽的皺紋比我還少!
I enjoy taking pictures for ourselves....Wow, look at my parents, they have even fewer lines than I do!
好! 再給您倆老照一張..... Okay, I will take one more of you two.....
好! 再給您倆老照一張.....
Okay, I will take one more of you two.....
我可不幹了! 我要去後面菜園看我的韭菜了..... No way Jose, I am going to my garden and take look at the Chinese chives....
我可不幹了! 我要去後面菜圃看我的韭菜了.....
No way, Jose!  I am going to my garden and take a look at my Chinese chives now.......

和丈夫渡了小蜜月回來,我心心切念的第一件事,就是去爸媽家扮演一會兒老萊子.......

正巧那天佣人剛給母親洗好澡出來; 老爸則早已端坐客廳,等著媽準備好,佣人要帶他倆去一趟銀行。

我於是湊熱鬧、也跟著驅車而去。

順便緊跟在倆老身後、像跟電影明星似的,給他們照了幾張像......

( 心情隨筆家庭親子 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thedawnsailing&aid=8351347