網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
新年新希望──賽斯書(1979年一月一日)
2010/01/06 11:50:13瀏覽1678|回應1|推薦9

賽斯在新年時提到對「新年新志向和希望」的看法,認為將對未來的一年的希望以最有力的方式寫下或在心中想像,並且能在情感上和態度上都能夠一心嚮往,是更重要的。

1.      我要贊同我自己、我的特色、我的能力、我的好惡、及我喜歡作的事和不喜歡作的事,了悟是這些形成我獨特的個人性,它們被賦予我是有其道理的。

2.      我要贊同並為我的成就感到欣慰,我同樣要元氣旺盛地把它們條列下來──同樣有力的記得它們──就如我曾奮力地記住及計算我的失敗或無成就。

3.      我要記住我生存於其中的「存在的創造性架構」。因此,架構二的可能性、潛能、看似奇蹟的事及快樂的自發性將在我心中,而因此「創造性的生活」之門打開了。

4.      我要明白將來是個可能性,就平常的經驗而言還沒有任何事存在,它是塊處女地,被我現在的情感和思想所播種。因此我將種下成就和成功,我將藉著記住在未來沒有我不想要它在那兒的事存在而做到這個。

 

本文摘錄自:夢、進化與價值完成──賽斯書。Jane Roberts 著王季慶譯

原文──

 “Now: I wish you a Merry New Year, into which I hope you manage to insert a touch of light-heartedness now and then. 

“Now if I were you two, making a list of resolutions, my list would include feelings and attitudes. Things to do are well and good - very good indeed - but the feelings and attitudes are, shall we say, at least as important. I would not presume to make a list of resolutions for you. But in an imaginative endeavor, this is what I pretend I would list if I were you - meaning you both. Though this is a new year, there is nothing really new about the list.” 

One: I will approve of myself, my characteristics, my abilities, my likes and dislikes, my inclinations and disinclinations realizing that these form my unique individuality. They are given me for a reason. 

Two: I will approve of and rejoice in my accomplishments and I will be as vigorous in listing these—as rigorous in remembering them—as I have ever been in remembering and enumerating my failures or lacks of accomplishment. 

Three: I will remember the creative framework of existence in which I have my being. Therefore the possibilities, potentials seeming miracles, and joyful spontaneity of Framework 2 will be in my mind, so that the doors to creative living are open. 

Four: I will realize that the future is a probability. In terms of ordinary experience, nothing exists there yet. It is virgin territory, planted by my feelings and thoughts in the present. Therefore I will plant accomplishments and successes, and I will do this by remembering that nothing can exist in the future that I do not want to be there.” 

( 知識學習其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=sunnypai&aid=3659690

 回應文章

老查居士新書4-明月依然在心底
等級:8
留言加入好友
晚安
2010/01/13 19:06

吉祥

好文分享   謹記在心

天冷多保重  加衣  被哦

祝如意


<鏡煙湖>
山水田園詩
詠物懷人詩
佛宗禪理詩
抒情憶愛詩
鏡煙湖的世界,沒有亂耳的絲竹,亦無勞形的案牘,只有不愧對美好時光的詩,靜靜相伴……