網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Whatever will be, will be 世事難料
2016/03/03 10:50:19瀏覽84|回應0|推薦2

 

 

Whatever will be, will be 世事難料

 

When I was just a little girl,
I asked my mother, "What will I be?
Will I be pretty? Will I be rich?"
Here's what she said to me

 

"Que sera, sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera, sera
What will be, will be"

 

When I grew up and fell in love
I asked my sweetheart, "What lies ahead?
Will we have rainbows day after day?"
Here's what my sweetheart said

 

"Que sera, sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera, sera
What will be, will be"

 

Now I have children of my own
They ask their mother, "What will I be?"
Will I be handsome? Will I be rich?"
I tell them tenderly

 

"Que sera, sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera, sera
What will be, will be
Que Sera, Sera!"

 

Songwriters
LIVINGSTON, JAY / EVANS, RAY

 

當我還是個小女孩

我問我媽媽,「我的未來如何?

我會漂亮嗎?我會有錢?」

她是這樣說的

 

世事難料

非一般人看得見

它會如何,就會如何

 

當我長大

墜入情網

我問我的甜心,

「未來會如何?」

我們是否每天都有彩虹?

我的甜心是這樣說的


世事難料

非一般人看得見

它會如何,就會如何

 

我現在有小孩
他們問媽媽,「我的未來如何?

我會長得好看嗎?我會有錢?」

我於是輕柔地告訴他們

 

世事難料

非一般人看得見

它會如何,就會如何

 

Arthur喜愛的歌曲,試譯)

 

附記:這首曲子是Doris Day於1956年唱紅的一首。她在希區考克(Hitchcock)導演的電影《擒兇記》(The Man Who Knew Too Much)中自演自唱。此曲旋律優美,歌詞說人生未來的遭遇不可預料,隨其自然,從當小女孩時問媽媽,到結婚後成為媽媽,再以相同的話,回答孩子對未來的期盼。富有哲理。

 

 

 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=48701975