網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
500 Miles 500哩
2016/03/04 10:47:01瀏覽105|回應0|推薦0

If you miss the train I'm on, you will know that I am gone 
You can hear the whistle blow a hundred miles, 
A hundred miles, a hundred miles, a hundred miles, a hundred miles, 
You can hear the whistle blow a hundred miles. 

Lord I'm one, Lord I'm two, Lord I'm three, Lord I'm four, 
Lord I'm 500 miles from my home. 
500 miles, 500 miles, 500 miles, 500 miles 
Lord I'm five hundred miles from my home. 

Not a shirt on my back, not a penny to my name 
Lord I can't go a-home this a-way 
This a-away, this a-way, this a-way, this a-way, 
Lord I can't go a-home this a-way. 

If you miss the train I'm on you will know that I am gone 
You can hear the whistle blow a hundred miles.

 

如果你錯過了我搭上的那一班火車

你知道我已經走了

你可聽見氣笛響一百哩

一百哩,一百哩,一百哩,一百哩

你可聽見氣笛響一百哩

 

老天我已經一百哩,二百哩,三百哩,四百哩

老天我現在離家五百哩

五百哩,五百哩,五百哩,五百哩

老天我現在離家五百哩

 

我身上一文不名

老天我怎能這樣回家

這樣子,這樣子,這樣子,這樣子,

老天我怎能這樣回家

 

如果你錯過了我搭上的那一班火車

你知道我已經走了

你可聽見氣笛響一百哩

 

附記: 500 Miles 1960年代流行的鄉村歌曲,有許多歌手唱過,以Pete, Paul and Mary合唱的最受歡迎。歌曲輕快流暢,反覆的旋律強調已經離家有多遠,以及出外打拼,期望他日衣錦還鄉和思鄉的心情。1965年我考上台北的大學,經常從新竹搭火車慢車北上,還有大學畢業後到台灣南部服預備軍官役時,心中經常響起的一首曲子。

 

Arthur喜愛的歌曲,試譯)

 

 

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=48816536